סלבס מהמיקרו

לטעמי היה צריך להשאיר את "מאסטר שף" לא נגועה ב-VIP למיניהם

"מאסטר שף VIP", יום ג' 21:00, ערוץ 2 קשת

הדברים נכתבים לפני שידור הפרק הראשון של "מאסטר שף VIP", ולכן הם משקפים אך תחושת בטן, במקרה דנן תרתי-משמע. אני מבטיח גם ביקורת מבוססת תוכן אל תוך העונה הזאת, אבל לפחות ערב שידור תוכנית הפתיחה, עליי להודות שאני חושש.

אני מחבב את "מאסטר שף": היא הצליחה להביא אל המסך סיפורים אישיים שיכולים לצאת, דרך הבישול, רק למי שהזיכרונות מחוברים אצלו לחוש הריח ובלוטות הטעם עם בלוטות הדמעות.

קטונתי מלייעץ לאנשים שהפכו את קשת למכונת רייטינג, אבל לטעמי צריך היה להשאיר את התוכנית לא נגועה, לא מזוהמת בקידום המכירות של מי שמוכרותם-אמנותם.

אני בטוח שההפקה מצידה תהיה מוצלחת: השופטים הם כבר כוכבי פריים-טיים מיומנים, וכל הטריקים והשטיקים להפוך ולערוך כל פרק בצורה המיטבית כבר ידועים לעושים במלאכה - אבל הנשמה, היכן הנשמה?

זה לא שאני חושב שלאנשים מוכרים אין, חלילה, נשמה. רק שמה הערך המוסף שלי לשמוע את מי שכבר שמעתי אלף פעמים, מספר את סיפורו דווקא עכשיו כשהוא רוכן מעל חזה עוף או עלי מנגולד?

לא נותר לי אלא לקוות רק שכפי שבאים למסעדה עם ציפיות נמוכות, אני עשוי להיות רק מופתע לטובה.

אל תשכחו את הסכין

"גב האומה", יום ג' 21:00, ערוץ 10

הבקבוקים של שרה, השריון של אוחנה, קרבות הפעילים במפלגת העבודה, עמותות השמאל, החקירות סביב ישראל ביתנו - אני לא מקנא בחברי הפאנל של "מצב האומה", שהחל מהערב יהיו ל"גב האומה".

במציאות הישראלית אי-אפשר לכתוב בדיחות אפילו 24 שעות מראש. מה שכן, אם מישהו מסוגל לעשות את זה, זאת רק נבחרת החלומות של ליאור שליין, החבורה השנונה ביותר בטלוויזיה, זאת שאמורה לנסח תשובה לכל אותם הפוליטיקאים שממלאים את אולפני הטלוויזיה ומאשימים את "התקשורת" בכך שהיא רודפת אותם.

בעבר דימה שליין את עצמו ואת חבריו ל"התזמורת של הטיטאניק", זאת שמנגנת על הסיפון בעוד הספינה שוקעת,. נדמה שמאז הדימוי הזה רק התעצם - מדינת ישראל? האגף החילוני-ליברלי שלה? ערוץ 10? ואולי כל התשובות נכונות? ואם אכן כל התשובות נכונות (או אפילו רק אחת מהן), מה נותר לנו חוץ מלצחוק?

משום כך אני מקווה שאחרי שינוי שם התוכנית מ"מצב האומה" ל"גב האומה", הם לא ישכחו לנעוץ את הסכין ואף לסובב כדי להראות לכל מי שצריך להראות לו משהו - שלפחות את החיוך שלנו יהיה קשה למחוק.