תערוכת האמנות למען הוועד למלחמה באיידס חוגגת 16 שנה

בתערוכת המכירה בחסות בנק הפועלים יוצגו כ-700 עבודות של כ-600 אמנים ישראלים

תערוכת המכירה של אמנות ישראלית למען הוועד למלחמה באיידס חוגגת 16 שנה. התערוכה, שתתקיים בסוף השבוע הבא (20-21 בפברואר), מהווה מקור מימון עיקרי של הוועד למלחמה באיידס. הכספים מיועדים לתמיכה בנשאי הנגיף ובני משפחותיהם, לחינוך למניעת הדבקה ולסיוע בטיפול ובמחקר.

בתערוכה יוצגו כ-700 עבודות של כ-600 אמנים ישראלים, ביניהם אמנים בולטים וידועים, אמנים צעירים וסטודנטים מהאקדמיות לאמנות שנקר, מנשר ובצלאל. בנוסף, יוצגו עבודות של דיירי כפר עידוד, קהילה של בעלי צרכים מיוחדים.

התערוכה מייחדת השנה מקום של כבוד לזכרה של הציירת החשובה לאה ניקל, ומציינת עשור לפטירתה. במסגרת זו יוצעו 12 הדפסים מיוחדים של ניקל שתרמה בתה, זיוה חנן.

את המסורת של תערוכת התרומה ייסד איש יחסי הציבור רני רהב, בתקופה שבה עצם הזכרת המילה "איידס" משכה אש והרתיעה תורמים. האמנים שנענו לקריאתו של רהב והתגייסו לתרום מעבודותיהם, נפגשו בקהל של קונים שאינם מקרב האספנים המסורתיים. כך הביא רהב גם להרחבתו של מעגל קוני האמנות.

הוא זכה לתמיכה ממי שהייתה הגברת הראשונה, לאה רבין, ז"ל, והתערוכה מוקדשת לזכרה. בהמשך, התרחבה התערוכה והפכה לפלטפורמה מרכזית לאמנים שונים שרצו להציג כחלק מהקטלוג המצטבר של אמנות ישראלית, וכעת היא כוללת כאמור מאות אמנים, ועברה לחסותו של בנק הפועלים, שמארח את התערוכה על קירות החללים הציבוריים של בניין הנהלת הבנק.

לפני מספר שנים הייתה המכירה יעד ראשון במעלה למאבקי האמנים להכיר בתרומתם כעבודה ראויה לשכר, וההסכם שהושג לתשלום חלקי לאמנים מתוך סכומי המכירה היווה תקדים שהפך לסטנדרט בין מכירות התרומה בשוק האמנות. על-פי ההסכם, 25% מההכנסות מהמכירה עוברות לאמנים והיתרה לתרומה. הקונים מקבלים אישור על תרומה המוכרת לצורכי מס.

בין האמנים שתרמו למכירה: נציג ישראל לביאנלה השנה, ציבי גבע, יו"ר איגוד האמנים הפלסטיים, גלעד אופיר, יגאל תומרקין, קרן שפילשר, סמי די, רפי דייגי, מירי דוידוביץ, אילנה גור, סעיד אבו שקרה, סיגלית לנדאו, פריד אבו שקרה, מנשה קדישמן, זיו קורן, עופר ללוש, עידו בר אל, רפי פרץ, מירה צדר, עידו שמי ועוד רבים וטובים.

התערוכה פתוחה למוזמנים בלבד ביום שישי 20.2 ופתוחה לקהל הרחב במוצ"ש 21.2 בשעות 19:30-23:00, רחוב יהודה הלוי 63 תל-אביב.

המכירות גם באתר שיעלה במקביל לתערוכה: www.artisrael.org.il