השר אורי אורבך נפטר לאחר מאבק במחלה קשה

(עדכון) - מצבו הבריאותי של השר לאזרחים ותיקים, אשר מאושפז כבר כמה שבועות בבית החולים שערי צדק בבירה, הידרדר אתמול, וראש הממשלה ונשיא המדינה הגיעו לבקרו

אורי אורבך / צילום: איל יצהר
אורי אורבך / צילום: איל יצהר

השר לאזרחים ותיקים, חבר הכנסת אורי אורבך מהבית היהודי, נפטר לפני זמן קצר ממחלת דם קשה. רופאי בית החולים שערי צדק בירושלים, שם הוא מאושפז מתחילת חודש ינואר, נלחמו על חייו בימים האחרונים.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "אחי הבכור הלך ממני. אורי, אדם של צחוק ושל רצינות, של חוכמה ושל יושרה, של אומץ ושל חזון. אורי ידע לחצוב דרך אידיאולוגית בעיקשות ובחן, בחריצות ותוך קריצה, מתוך מודעות עצמית בלתי נגמרת וקסם אישי שלא פג לעולם. אורי ידע לשמח ילדים בספריו, להצחיק את הוריהם בחוכמותיו, ולהביא להוריהם הקשישים זיקנה של כבוד. הוא גידל דורות של צעירים בתקשורת והראה להם שהחלום שלהם אפשרי, דורות של דתיים וחילונים למדו ממנו שהחיבור ביניהם אפשרי".

"הוא היה איש של אהבת הארץ ואהבת האדם עד בלי די. הוא אהב את עם ישראל, ועם ישראל אהב אותו כל כך בחזרה. לא היה בעולם הפוליטי הציני והקר אדם כה אהוב כמו אורי. הוא יחסר לי עד מאד. איבדתי היום חבר אמיתי, חבר בימים קשים ובימים של שמחה, איש להתייעץ איתו ואיש לצחוק איתו, איבדתי חבר שבלעדיו לא הייתי כאן היום. אני מוסר את תנחומיי לאשתו מיכל ולארבעת הילדים.אנו נמשיך בדרכו של אורי, והיא תהיה הרבה יותר קשה ועצובה בלעדיו".

השר אורבך, בן 54 במותו כיהן כחבר כנסת מטעם המפלגה בשש השנים האחרונות כחבר כנסת וכשר בקדנציה האחרונה. אורבך היה סופר, עיתונאי, פובליציסט, סאטריקן, איש רדיו ומהדמויות הבולטות והאהובות בציונות הדתית, מחלוצי העיתונאים הדתיים בישראל וממובילי הקריאה לבני הציונות הדתית להשתלבות בתקשורת. אורבך הותיר אחריו אשה וארבעה ילדים.

בתפקידו האחרון כשר לעניני אזרחים ותיקים הוביל לשינוי ביחס אליהם ובשיפור מעמדם. הוא יזם את פרוייקט יחידות סגולה למיצוי זכויות האזרחים הותיקים, הפעיל את פרויקט כאן גרים, במסגרתו מתגוררים סטודנטים עם אזרחים ותיקים בודדים, פתח כיתות לימוד בבתי ספר תיכוניים לגמלאים ויצר חיבור בין הדורות. אורבך יזם את פרוייקט שלישי בשלייקס המאפשר לאזרחים ותיקים פעילות תרבות ופנאי מחוץ לביתם.השר אורבך הביא לתיקון חוק הגטאות שסייע לעשרים אלף ניצולי שואה החיים בישראל בהיקף של מיליארד שקלים.

מהמפלגה נמסר כי "מפלגת הבית היהודי המומה ואבלה עם לכתו של בכיר חברנו, היקר לנו מכל, השר לעניני אזרחים ותיקים אורי אורבך. אורי אורבך היה אהוב על כולם - מקצה בית המחוקקים ועד קצהו, כל כולו אהבת האדם, חיוביות ויראת שמים - איש של מילים חודרות ומעשים חודרים עוד יותר. מורשתו - חיבור בין חלקי העם".