אל"מ אריאלה בן-אברהם תשמש כצנזורית הצבאית הראשית

אל"מ בן-אברהם, המכהנת כסגנית דובר צה"ל, תיכנס לתפקידה בחודשים הקרובים ותחליף את הצנזורית הצבאית הראשית, תא"ל סימה ואקנין-גיל

אריאלה בן אברהם/ צילום: דובר צהל
אריאלה בן אברהם/ צילום: דובר צהל

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, החליט למנות את אל"מ אריאלה בן-אברהם לתפקיד הצנזורית הצבאית הראשית, ובכך קיבל גם את המלצת הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט.

אל"מ בן-אברהם, המכהנת כסגנית דובר צה"ל, תיכנס לתפקידה בחודשים הקרובים ותחליף את הצנזורית הצבאית הראשית, תא"ל סימה ואקנין-גיל.

שר הביטחון יעלון מסר כי "למרות השינויים המשמעותיים בעולם המדיה וכניסתן של תשתיות תקשורת חדשות, שהופכות את הסיקור והשיח למהירים ולנעדרי גבולות, תפקיד הצנזורה הצבאית נותר חשוב ומרכזי בשמירה על סודות המדינה וביטחונם של חייליה, שליחיה ואזרחיה. כל זאת, תוך ידיעה כי ישראל היא מדינה דמוקרטית ופתוחה, המקדשת את חופש הביטוי והשקיפות הציבורית.

"לכן, האתגרים הניצבים בפני בן-אברהם הם משמעותיים, ובטוחני שתדע להביא לתפקיד את ניסיונה המגוון והעשיר משירותה בחטיבת דובר צה"ל. בכך תמשיך את המסלול שהתוותה תא"ל סימה ואקנין-גיל, שבעשור האחרון כיהנה בתפקיד וביצעה אותו במקצועיות רבה, תוך הקפדה על האיזונים הרגישים הנדרשים בו והתאמתה של הצנזורה למציאות התקשורתית המשתנה".