מסי וניימאר ממשיכים לשלם שכר לכדורסלנים של בארסה

קבוצת הכדורגל בברצלונה ממשיכה לממן את כל מחלקות המועדון, שרשמו בעונת 2013/14 הפסד כולל של 36 מיליון אירו ■ הגיבנת העיקרית: מחלקת הכדורסל שהפסידה 27 מיליון אירו

מרסליניו הוארטס, ברצלונה כדורסל / צלם: רויטרס
מרסליניו הוארטס, ברצלונה כדורסל / צלם: רויטרס

קבוצת הכדורגל של ברצלונה ממשיכה לממן באופן כמעט מוחלט את יתר ענפי הספורט של המועדון, כך עולה מפרסום של ה"דיאריו-גול". בעונה שעברה רשמו 4 המחלקות הנתמכות של המועדון - כדורסל, כדוריד, כדורגל אולמות והוקי - הפסד כולל של 36 מיליון אירו. ההוצאה של 4 המחלקות הסתכמה ב-41 מיליון אירו, לעומת 5 מיליון אירו בלבד הכנסות.

מי שממשיכה להיות הגיבנת העיקרית על המועדון היא קבוצת הכדורסל, שרשמה הפסד כולל של 22 מיליון אירו, אחרי שהעמידה תקציב של 27 מיליון אירו. ההפסדים, כאמור, מכוסים על-ידי מחלקת הכדורגל. אחת הסיבות לעלייה בהפסדים של מחלקת הכדורסל היא העובדה שבשנה וחצי האחרונות היא משחקת ללא ספונסר ראשי, אחרי שאיבדה את חברת הביטוח Regal ששילמה כמיליון וחצי אירו לעונה.

התמיכה הנרחבת מהכדורגל לא ממש עזרה למחלקת הכדורסל של ברצלונה להגיע להישגים אשתקד ביורוליג, שם היא הודחה בחצי גמר הפיינל-פור על-ידי היריבה המרה ריאל מדריד. גם את גביע המלך הפסידה בארסה, אך מנגד הצליחה לזכות באליפות המקומית. העונה (2014/15) כבר קוצצה מחלקת הכדורסל לתקציב של 25 מיליון אירו, מתוך זה סעיף שכר השחקנים והמאמנים עומד על 15 מיליון אירו (לעומת 17 מיליון אירו בעונה שעברה).

המחלקה השנייה הכי כבדה מבחינת מימון בברצלונה היא זאת של הכדוריד - שהעמידה בעונה שעברה תקציב של 8 מיליון אירו; כדורגל אולמות תוקצב ב-5.5 מיליון אירו, ומחלקת ההוקי גלגיליות תוקצבה ב-2.5 מיליון אירו.