קבוצת עזריאלי חנכה קניון ברמלה בהשקעה של 400 מיליון שקל

דנה עזריאלי, יו"רית קבוצת עזריאלי, חנכה היום קניון מסחרי חדש ברמלה ■ "נגדיל את שטחי המסחר של הקבוצה ב-50% תוך 5 שנים"

דנה עזריאלי / צילום: איל יצהר
דנה עזריאלי / צילום: איל יצהר

"המומחיות שלנו היא לייצר ערך מאפס. אנחנו לוקחים קרקע ריקה שלא מעניינת אף אחד. הקרקע של קניון איילון הייתה ערימה של זבל לפני שבנינו את הקניון, ואנחנו גם היחידים שניגשו למכרז לבניית קניון במודיעין" - כך אמרה היום (ב') דנה עזריאלי, יו"רית קבוצת עזריאלי, בחנוכת הקניון החדש של הקבוצה בעיר רמלה, שהיא גם חנוכת הנכס הראשון תחת הנהגתה של דנה עזריאלי, לאחר מותו של מייסד הקבוצה ואביה, דוד עזריאלי ז"ל.

עזריאלי גם הצהירה כי בכוונת הקבוצה להגדיל את שטחי המסחר שלה ב-50% בתוך 5 שנים.

האם גם ההכנסות יגדלו באותו הקצב? על כך אומר מנכ"ל הקבוצה, יובל ברונשטיין: "יכול להיות שהגידול בהכנסות יהיה קצת פחות מהגידול במ"ר".

קניון עזריאלי רמלה, הקניון ה-14 של הקבוצה, הוקם במרכז העיר רמלה, בהשקעה של 400 מיליון שקל. הקניון, שייפתח רשמית מחר (ג'), כבר זוכה לתפוסה מלאה, ומאכלסים אותו 120 חנויות ועוד 15 דוכנים.

מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי, ארנון תורן, מעריך כי העסקים בקניון יניבו פדיונות של 480 מיליון שקל בשנה, ללא מע"מ. דמי השכירות בקניון נמוכים משמעותית מדמי השכירות שגובה הקבוצה בקניונים מובילים שלה כדוגמת קניון מלחה וקניון איילון, ועומדים על 130-300 שקל למ"ר. עם זאת, דמי הניהול גבוהים יחסית ועומדים על 80 שקל למ"ר.

בעיר רמלה 77 אלף תושבים, והאוכלוסייה הערבית מהווה 24% מתושבי העיר. באופן ישיר, הקניון אמור לשרת את תושבי רמלה ולוד. עם זאת, בקבוצת עזריאלי מצפים כי הקניון ימשוך אליו אוכלוסייה גם מרדיוס גדול יותר, למרות שרדיוס זה רווי בשטחי מסחר, הכוללים בין היתר את מתחם ביל"ו, קניון עזריאלי מודיעין וקניון רחובות.

קמעונאים בשוק אומרים כי הקבוצה תחת הנהגתה של דנה עזריאלי משקיעה יותר בנכסים, וכראיה לכך הם מציגים את ההשקעה בשדרוג קניון מלחה ואת ההשקעה בקניון הנגב (בקבוצה מסרבים לחשוף את ההיקף) וכן את ההשקעה בהיקף של 100 מיליון שקל בקניון איילון ברמת-גן.

"זה פשוט מה שרלוונטי היום", מגיבה עזריאלי. לדבריה, "אבא שלי אהב את האדריכלות והעיצוב. זה עניין של עיתוי. הזמנים השתנו. אנשים מצפים לדברים מסוימים ברמת גימור ושירות, ואני מבינה שצריך להשקיע גם בזה".

- את מרגישה את כובד האחריות?

"כן. יש כובד, אבל יש חלק חיובי ויצירתי. אני מתייעצת כל הזמן. האחריות שלי היא לבחור כיוון ולשים את האנשים הנכונים. חשוב לי להצליח".