מנכ"ל נביעות תוקף: "המים המסוננים מלאים בחיידקים"

יהודה פורטה: "חברות המים המינרליים דאגו כל הזמן לאיכות המים. חברות ברי המים המסוננים לא דאגו לאיכות - לא כי הן לא רוצות, אלא כי הן לא יכולות" ■ תמי 4 בתגובה: "אנו עומדים בכל התקנים המחמירים"

יהודה פורטה מנכל נביעות/ צלם: ערן לם
יהודה פורטה מנכל נביעות/ צלם: ערן לם

מנכ"ל חברת נביעות, יהודה פורטה, השיק אתמול (א') בר מים חדש תחת המותג NOVIA ויצא במתקפה חסרת תקדים על החברות לשיווק ברי מים מסוננים, ובראשן תמי 4 ואלקטרה בר.

"המים המסוננים מלאים בחיידקים. את מסוגלת לתת לילדים שלך מים מסוננים?", אמר בשיחה עם "גלובס". "חברות המים המינרליים דאגו כל הזמן לאיכות המים. חברות ברי המים המסוננים לא דאגו לאיכות - לא כי הן לא רוצות, אלא כי הן לא יכולות.

"הן ניצחו אותנו מאוד חזק בעיצוב ובנוחות. יש להן בר סקסי וחדשני, ואני מדבר בעיקר על תמי 4. הברים מסירים 75% מהכלור שבמים, ואז המים יותר טעימים, למרות שבתכל'ס הם מוציאים את הכלור, וכל שכבת המגן שהייתה במים נגד זיהום חיידקי נעלמת. הם לא מסוגלים לסנן מתכות ולמנוע זיהום ממקור כימי".

שחיקה בקטגורית ברי המים

שוק המים, הנאמד ביותר ממיליארד שקל בשנה, עובר בשנים האחרונות מהפכה. בזמן שקטגוריית ברי המים המסוננים צומחת באופן מרשים בהובלת תמי 4 - קטגוריית ברי המים, שבו משחקות החברות נביעות ומי עדן, הולכת ונשחקת.

לפי נתוני סקר שבוצע עבור נביעות, ברי המים המסוננים מהווים 33% מהשוק, ואילו ברי המים המינרליים מהווים 4% בלבד. לנביעות ומי עדן יש פעילות של מים מינרליים בבקבוק, יחד עם חבורת נוספות כמו עין גדי, וקטגוריה זו מהווה 21% מהשוק.

המתחרים הנוספים של החברות הם מי הברז (22%), מסננים המורכבים על הברז (12%) ומים מקנקן לסינון מים (7%). הסקר מייצג 65% מבתי-האב.

הרגלי צריכת המים
 הרגלי צריכת המים

הבעיה העיקרית שאיתה מתמודדות נביעות ומי עדן היא חוסר הנוחות והמשקל הכבד של כדי המים, המכילים 18.9 ליטר כל אחד. חברת נביעות השיקה מכשיר מים ביתי המונח על השיש במטבח, בדומה לברי המים המסוננים, אך שהחידוש בו הוא מים מינרליים. את כדי המים מחליפה אריזת קרטון המכילה שקית ובה 7.25 ליטר מים מינרליים. בר המים של החברה, שמחירו לצרכן 2,484 שקל, מאפשר אספקת מים חמים וקרים והוא חסכוני באנרגיה.

"אין שאלה שניתן פייט לתמי 4", אומר פורטה, "זה בר מים איכותי שתמי 4 לא מגיעים לקרסוליים שלו".

לדבריו, לחברה יש 45 אלף לקוחות של ברי מים, והמספר יציב כיוון ששיעור הנוטשים (18%) שווה פחות או יותר לשיעור הלקוחות החדשים.

לנביעות יש שתי משוכות במעבר לבר המים החדש: האחת, המכשיר עולה כסף - בעוד שהמכשיר הקודם ניתן ללקוחות בהשאלה. שנית, המחיר לליטר מים מינרליים עדיין גבוה יותר ממים מינרליים בבקבוק, והפער עשוי להגיע ל-100%. במכשיר החדש גובה חברת נביעות 11.5-16 שקל ל-7.25 ליטר, תלוי בתדירות האספקה, ומכאן מחיר של 1.6-2.2 שקלים לליטר.

את שישיית המים המינרליים של נביעות ניתן לרכוש ב-9-15 שקל - מחיר של 1-1.7 שקלים לליטר. "אני לא חוגג ברווח. המכשיר עולה הרבה כסף", אומר פורטה.

מקבוצת שטראוס, בעלת תמי 4, נמסר: "החברה עומדת בצורה נחרצת מאחורי איכות המים שלה. ברי המים של תמי 4 עומדים בכל התקנים המחמירים, בעוד הברים של חברות המים המינרליים אינם עומדים בשום תקן. קטגוריית המים המינרליים נמצאת בירידה לאורך השנים. אנשים מבינים שברי המים המסוננים נותנים אלטרנטיבה טובה יותר, חסכונית יותר, נגישה וידידותית לסביבה".

מאלקטרה נמסר: "לצרכן מגיע לשתות מים זורמים טריים שיצאו זה עתה מהברז ולא שהו במשך כשנה על המדף בתוך בקבוק או קרטון. בבר המים של אלקטרה בר מותקנת טכנולוגיה פורצת דרך בתחום ברי המים בארץ ובעולם. בבדיקות מעבדה נמצא כי המערכת של אלקטרה מפחיתה 99.99% מהבקטריות במי הברז, והתוצאה מאפשרת מי שתייה באיכות הגבוהה ביותר".