הטיפ היומי: מניית טכנולוגיה צומחת בשוק של 80 מיליארד דולר

במחלקת המחקר של וויליאם בלייר מסמנים את הזדמנות השוק המסיבית של אינובלון

חברת הטכנולוגיה Inovalon אינובלון / צילום: מתוך אתר החברה
חברת הטכנולוגיה Inovalon אינובלון / צילום: מתוך אתר החברה

חברת הטכנולוגיה Inovalon נסחרת בנאסד"ק (סימול: INOV) לפי שווי של כ-4.3 מיליארד דולר. החברה הונפקה לראשונה לפני מספר שבועות לפי מחיר של 27 דולר למניה, ומחירה הנוכחי הוא 29 דולר. אינובלון, שנוסדה ב-1998, מספקת פתרונות תוכנה מבוססי מחשוב ענן לאנליזה של נתונים, עבור לקוחות מתעשיית הפארמה.

העלייה ברלוונטיות של המידע בתעשיית הבריאות יוצרת הזדמנות שוק מסיבית עבור אינובלון. לחברות ביטוח בתחום הרפואי, הצורך בפילוח ספציפי של הלקוח והמידע צומח בקצב גבוה במיוחד. אנחנו מעריכים את השוק הפוטנציאלי הכולל ב-80 מיליארד דולר, ומצפים שהוא יצמח ל-100 מיליארד דולר בתחילת העשור הבא.

לאינובלון יש יתרון תחרותי בר-קיימא והיא מובילת השוק. 17 מתוך 25 תוכניות הבריאות המובילות הן לקוחות של החברה. יתרה מכך, ב-More², מאגר המידע של אינובלון, יש מידע על למעלה משליש מאוכלוסיית ארה"ב, כולל כ-750 אלף אנשי מקצוע בתחום הבריאות. גודל המאגר מאפשר יכולות אנליטיות שאין למתחרות.

לאינובלון יש צוות הנהלה שהוא אחד המרשימים שנתקלנו בו בתחום הטכנולוגיה הרפואית. אנחנו מאמינים שיש לחברה גם תרבות ארגונית חזקה. האינטרסים של ההנהלה מתואמים עם אלו של בעלי המניות - ההנהלה ובעלי עניין אחרים מחזיקים כ-58% מהון המניות של אינובלון בדילול מלא - ולא הייתה מכירת מניות מצד בעלי עניין במהלך ההנפקה.

אינובלון מציגה מאפיינים פיננסיים מרשימים לחברת צמיחה בתחום הטכנולוגיה. המודל העסקי שלה כולל הכנסות חוזרות, שולי EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שמתקרבים ל-40%, וכן תזרים מזומנים ומאזן טובים.

הסיכונים המרכזיים בהשקעה במניית אינובלון הם ריכוזיות גבוהה בתחום הלקוחות, קונסולידציה של הלקוחות ולחץ פוטנציאלי על השיפוי הביטוחי שיכול להפוך את הלקוחות לרגישים יותר לתמחור. המניה נסחרת במכפיל 22 ל-EBITDA המתואם החזוי ב-2016 ובמכפיל מכירות של 8. זהו לא מכפיל זול, אבל אנחנו מאמינים שהחברה יכולה לייצר צמיחה חזקה בשנים הקרובים. לכן אנו מתחילים לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, וויליאם בלייר, שותפו האסטרטגי של פועלים שוקי הון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם