גאון מרכזת את תחום הולכת המים תחת צנורות המזה"ת

בתמורה להחזקות במצרפלסט, בשגיב ובכוכב תשלם צנורות המזה"ת לגאון 92 מיליון שקל

חדר מסחר בבית השקעות / צילום: איל יצהר
חדר מסחר בבית השקעות / צילום: איל יצהר

קרן ההשקעות ויולה ממשיכה בפעילותה לארגון מחדש של פעילויות חברת גאון אחזקות שבשליטתה בתחום המוצרים להולכת מים. לאחר שגאון אחזקות סיכמה על רכישת 51% ממניות צנורות המזרח התיכון מידי החברה הבת גאון אגרו, תמורת 68 מיליון שקל, פרסמה היום גאון אחזקות מתווה לעסקת בעלי עניין, שבמסגרתה תמוזג פעילות המים תחת החברה הבורסאית צנורות המזה"ת.

העסקה החדשה כוללת את מכירת גאון אגרו לידי צנורות המזה"ת, תמורת 92 מיליון שקל, בעסקת מניות ומזומן. לגאון אגרו אין פעילות משלה, ונכסיה העיקריים הם החזקה של 25% ממניות חברת מצרפלסט, 50% מחברת שגיב ו-98% מחברת כוכב. בתמורה לרכישה, תשלם צנורות המזה"ת לגאון אחזקות 20 מיליון שקל במזומן, ותקצה לה 17.3 מיליון מניות בשווי של 72 מיליון שקל. לאחר העסקה תחזיק גאון ב-69% מצנורות המזה"ת.

צנורות המזה"ת דיווחה השבוע כי הכנסותיה ב-2014 הסתכמו ב-359 מיליון שקל, צמיחה של 2% בהשוואה ל-2013. החברה הציגה רווח נקי של 15 מיליון שקל, לאחר שרשמה ב-2013 הפסד של 32 מיליון שקל, עקב הוצאות בהיקף דומה שרשמה על שינויים מבניים שביצעה.

העסקה הנוכחית אמורה להפוך את צנורות המזה"ת לחברה רבת פעילויות בתחומי הולכת המים. צנורות המזה"ת עצמה עוסקת בייצור ושיווק של צינורות פלדה לתשתיות מים, ביוב, דלקים וגז. נוסף על כך, היא מחזיקה גם ב-71% ממניות חברת פלסים, שעוסקת בייצור צנורות פלסטיק להולכת מים עבור ענפי הבנייה, התעשייה והתשתיות. יתרת מניות פלסים מוחזקות בידי קיבוץ מרחביה, ולאחרונה דחתה אסיפת חברי הקיבוץ את הצעת צנורות המזה"ת למכור לה את יתרת מניות פלסים ב-24 מיליון שקל.

לגאון אגרו, כאמור, החזקה של 25% במניות מצרפלסט של קיבץ מצר, שעוסקת בייצור צינורות פוליאתילן לאינסטלציה ביתית ולתשתיות, וכן צינורות השקיה ומוצרים נלווים. בדוחות הכספיים של גאון אחזקות רשומות מניות מצרפלסט לפי שווי של 36 מיליון שקל, אולם בהערכת השווי שהוכנה לקראת עסקת המיזוג מוערך שוויין ב-48 מיליון שקל.

גאון אגרו מחזיקה גם ב-50% משגיב, שמייצרת ברזים ומחברים מפליז, ומניות אלו מוערכות לפי שווי של 38 מיליון שקל - 9% יותר משוויין בספרים. את ההחזקה ביצרנית המגופים כוכב מעריך משרד ואדים פורטנוי ייעוץ עסקי ב-26 מיליון שקל.

מבנה ההחזקות
 מבנה ההחזקות