פייסבוק ישראל מרחיבה את הפעילות ומגייסת עשרות עובדים

במסיבת עיתונאים שערכה היום פייסבוק ישראל, הודיעו בכירי החברה כי הם מתכננים להרחיב את השורות ולהגדיל את מצבת כוח האדם ■ על-פי התוכניות, עד סוף השנה צפוייה החברה לגייס 30 עובדים בישראל

משרדי פייסבוק בתל אביב / צילום:  צחי הופמן

בסוף השבוע מלאו ארבע שנים בדיוק לעסקה הראשונה של הרשת החברתית הפופולרית בישראל. הייתה זו הפעם הראשונה שבה פייסבוק הכניסה את היד לכיס והחליטה להשקיע 60-70 מיליון דולר כדי לרכוש את הסטארט-אפ Snaptu, שפיתח אפליקציה שמאפשרת גישה לשירותי אינטרנט ויישומים עבור טלפונים פשוטים במהירות ובקלות. הצוות המקומי עבר לעמק הסיליקון והוטמע בתוך ענקית האינטרנט כדי להמשיך ולקדם שירותי אינטרנט למי שאינו מסתובב דרך קבע עם סמארטפון מתקדם.

ארבע שנים אחרי, עברו לא מעט לייקים בשרתי פייסבוק. מאז הרשת החברתית הספיקה לרכוש עוד שני סטארט-אפים ישראלים, כשהאחרון שבהם - Onavo - הפך לאבן הפינה של משרדי פייסבוק בישראל.

במסיבת עיתונאים שערכה היום פייסבוק ישראל, הודיעו בכירי החברה - רואי טיגר, מנכ"ל מרכז הפיתוח של פייסבוק בישראל, ועדי סופר תאני, מנכ"ל השוק הישראלי בפייסבוק - כי הם מתכננים להרחיב את השורות ולהגדיל את מצבת כוח האדם.

על-פי התוכניות, עד סוף השנה צפויה פייסבוק ישראל לגייס 30 עובדים - מהנדסים, מנהלי מוצר ומעצבים - למרכז הפיתוח ועוד עשרה עובדים למשרות שיווק ופיתוח עסקי. העובדים יצטרפו ל-55 עובדי פיתוח וכ-20 עובדי מכירות ופיתוח עסקי שכבר פועלים כיום בישראל. פעילות פייסבוק בישראל מנוהלת מארבע קומות ששכרה החברה בבניין חדש ברוטשילד 22 בתל אביב של חברת אביב וקבוצת LR, כפי שנחשף ב"גלובס" בספטמבר אשתקד.

סופר תאני סיפרה כי במסגרת הרצון לחנך את השחקנים בשוק הישראלי - סטארט-אפים, סוכנויות ומשרדי פרסום וחברות - לשימוש מושכל יותר בפייסבוק, הוחלט על הקמת GYM - אופרציה ייחודית לפייסבוק ישראל שמטרתה להכשיר גורמים רלבנטיים בשוק לשימוש בכלים ובפלטפורמה לש פייסבוק. "אני מאמינה שמדינות נוספות בעולם יאמצו את הרעיון הייחודי שהצוות שלנו בנה פה", אמרה סופר תאני.

טיגר, שמנהל בין היתר צוות ישראלי שמעורב בפרויקט של פייסבוק בשם internet.org, שמטרתו לחבר כ-5 מיליארד איש בעולם לאינטרנט, סיפר על פרויקט שהוביל הצוות הישראלי לאחרונה בשם Safety Check. "מדובר ביישום שמאפשר לאנשים להודיע במהירות על מצבם בעת אסון - כמו רעידת אדמה - והוא אף הופעל בהצלחה בהוריקן 'פאם' שהיה לאחרונה באסיה פסיפיק", סיפר טיגר.