הטיפ היומי: חברה עם צמיחה ורווחיות נאה חרף האתגרים

"מותירים את המלצתנו למניית מטריקס על "תשואת יתר", ואת מחיר היעד על 21.6 שקל למניה"

מטריקס / צילום: איל יצהר
מטריקס / צילום: איל יצהר

חברת שירותי המחשוב מטריקס נסחרת בבורסה של תל-אביב לפי שווי של כ-1.26 מיליארד שקל. מטריקס פעילה בארבעה תחומים: פתרונות ושירותי תוכנה, שיווק ותמיכה במוצרי תוכנה, פתרונות אינטגרציה ותשתיות מחשוב וכן הדרכה והטמעה.

באחרונה פרסמה מטריקס את דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2014. למרות החולשה בשוק ה-IT והשנה המאתגרת, החברה הציגה גידול של קרוב ל-9% בהכנסותיה. ברבעון הרביעי נרשמה צמיחה של 11.5% לעומת הרבעון המקביל, וזאת למרות העובדה כי רבעון זה כלל פחות ימי עבודה בגין חגי תשרי.

מגמת השחיקה בשולי הרווחיות הגולמית נמשכת. ב-2014 עמדו שולי הרווחיות הגולמית על פחות מ-16% והמשיכו את מגמת השחיקה שנצפתה בשנים האחרונות. מדובר על ירידה של קרוב ל-100 נקודות בסיס לעומת 2013, על רקע המשך הרה-ארגון בתחום ההדרכה, התגברות התחרות וירידת התעריפים בישראל, וכן מרווחים נמוכים במגזר הציבורי.

פעילות החברה בשווקים הבינלאומיים היוותה בשנה החולפת 10.7% מסך הכנסות החברה, והיא צמחה בקצב של כ-21% ביחס ל-2013. עיקר הפעילות בארה"ב, אשר נובעת משתי חברות שנרכשו - Xtivia ו-Exzac - מאופיינת ברווחיות תפעולית גבוהה, שעמדה ב-2014 על למעלה מ-14%, לעומת רווחיות תפעולית של 5.9% שנרשמה בישראל.

מטריקס הכריזה על חלוקת דיבידנד רבעוני של כ-21 מיליון שקל, המהווים תשואת דיבידנד של קרוב ל-6%. החברה מציינת 10 שנים רצופות של חלוקת דיבידנד.

אנו מאמינים, כי התוצאות האחרונות של מטריקס מוכיחות שהחברה מצליחה להציג צמיחה ושיעורי רווחיות נאים גם בתקופה מאתגרת זו. בנוסף, החברה מספקת תשואת דיבידנד גבוהה לאורך זמן, נחשבת למובילת שוק, ויש לה פיזור פעילויות נרחב.

אנו מותירים את המלצתנו למניית מטריקס על "תשואת יתר", ואת מחיר היעד על 21.6 שקל למניה. מחיר היעד גבוה בכ-3.5% ממחיר המניה בבורסה. לדעתנו, השקעה במטריקס מספקת הזדמנות לעודף תשואה ברמת סיכון נמוכה יחסית, ובתוספת לרמת דיבידנד גבוהה.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם