חמאס בפעולה? תושבים בדרום: "שומעים שוב רעשי חפירה"

7 חודשים אחרי מבצע "צוק איתן" בו חוסלו עשרות מנהרות חמאס שהובילו ליישובים בשטח ישראל, טוענים בימים האחרונים תושבים באזור כרם שלום כי הם שומעים רעשי חפירות מתחת לבתיהם

``צוק איתן`` מנהרות/ צילום: רויטרס
``צוק איתן`` מנהרות/ צילום: רויטרס

יותר מחצי שנה חלפה מאז הסתיים מבצע "צוק איתן" ולטענת תושבי היישובים בעוטף עזה - חזרו פעילי החמאס לחפור מנהרות תחת רגליהם. לאחרונה מדווחים התושבים המתוסכלים על קולות חפירה, אך אלה נדחו על ידי מערכת הביטחון שבדקה את הנושא. בשיחה עם חדשות 2 Online הם משוכנעים: "חמאס מנסה לחזור למנהרות".

"היום ישבתי על הספה בסלון, והרגשתי שהכל פשוט רועד מתחתיי", סיפרה אחת מתושבות הקיבוץ לחדשות 2 Online, שלא נשארה רגועה גם אחרי שגורמי הצבא הבטיחו כי בדקו את הנושא לעומק. "אני כבר לא יודעת אם לסמוך על מה שהצבא אומר או שבאמת יש כאן מנהרה. זה חוסר ודאות נוראי".

בעקבות אירועי המבצע, שחשף כי עשרות מנהרות נחפרו על ידי ארגון הטרור, יש בין התושבים גם כאלה שמכינים עצמם לפיגוע חבלני בתוך שטח היישוב בכל רגע. ״אני כבר מחכה לזה שהם ייצאו מהאדמה", אומר אחד התושבים המתוסכלים. "חיים כאן באדרנלין ובערנות מאוד גבוהה. אנחנו דרוכים מכל כלב שעובר ליד השיחים ויודעים שהכל אפשרי".

לדברי תושב נוסף שחושש גם הוא בעקבות הגילויים מהמבצע, החשש של התושבים רק גובר. "פעם הייתי סומך על הצבא במאה אחוז, אבל היום בפנים אני יודע שאם אין אני לי מי לי. פעם אמרו שאנחנו הוזים", הוא אומר. "היום אנחנו יודעים שזה לא נכון. זה קיים ויכול להגיע בכל רגע - כבר לא נהיה מופתעים".

בעקבות טענות התושבים ביישובי עוטף עזה בדבר הרעשים שהם שומעים, הגיעו בסוף השבוע האחרון גורמים בצה"ל לאזור וערכו בדיקות מיוחדות בקרקע. לאחר הבדיקה עלה כי לא נמצאו אינדיקציות לפיהן מדובר במנהרות שנחפרו במרחב הזה ולא נמצא כל ממצא חריג.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל מבצע פעולות ביטחון שוטף במגוון אמצעים וכוחותיו ערוכים להגנה במרחב. פניות המתקבלות בצה"ל בנושא מתושבי העוטף נבדקות ברצינות הנדרשת ע"י כוחות ייעודיים. כמו כן, מתקיימת בצה"ל פעילות ענפה לפיתוח טכנולוגיות חדשות בתחום".