גורמים מדיניים: "הפרסום על הריגול הישראלי שקרי"

(עדכון) - גורמים מדיניים מכחישים בשיחה עם חדשות 2 Online כי ישראל ריגלה אחר שיחות הגרעין של המעצמות עם איראן ■ "מי שפרסם זאת רוצה לפגוע ביחסים עם ארה"ב", אמרו הגורמים ■ שטייניץ: "לא אוספים מודיעין על ארה"ב"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

שעות ספורות לאחר הפרסום ב"וול סטריט ג'ורנל" לפיו ישראל ריגלה אחרי שיחות הגרעין בין איראן לבין המעצמות במטרה להכשיל אותו - מגיעה הכחשה ישראלית. "ההאשמות האלה חסרות בסיס ואנחנו דוחים אותן מכל וכל", אמר הבוקר (ג') לחדשות 2 Online יובל שטייניץ, השר לעניינים אסטרטגיים ומודיעין.

"ישראל לא מרגלת אחרי בעלות בריתה ובמיוחד לא אחרי ארצות-הברית", הדגיש שטייניץ. "מטרת האמירות הללו הן לפגוע בשיתוף הפעולה המצוין שיש לנו עם ארצות-הברית, למרות חילוקי הדעות בסוגיה האיראנית".

השר שטייניץ לא הכחיש כי לישראל אכן מידע רב על השיחות שמנהלות המעצמות עם איראן, אך הדגיש כי לא מדובר בתוצאה של ריגול. "כל מידע שיש לנו בסוגיה האיראנית אנחנו חולקים עם ארצות-הברית", אמר. שטייניץ נמצא בימים אלה באירופה בדיונים עם נציגי המעצמות המעורבים בשיחות עם איראן.

"מדובר בידיעה שקרית", הצטרפו לדברי שטייניץ גם גורמים מדיניים ששוחחו עם חדשות 2 Online. "מי שפרסם את הידיעה הזאת רוצה לפגוע ביחסים בין ישראל לבין ארצות-הברית. היחסים הביטחוניים בין המדינות הדוקים ביותר, ואת זה אומרים גם האמריקאים".

גם שר החוץ אביגדור ליברמן הכחיש את הפרסום. "הדיווח לא נכון ולא מדויק", אמר ליברמן לגלי צה"ל. "ברור שיש לנו שירותי מודיעין טובים ואינטרסים, אבל אנחנו לא עוסקים בריגול אחרי ארצות-הברית".

"ישראל חותרת תחת ארצות-הברית"

על-פי הדיווח, בכירים בבית הלבן טענו כי הריגול הישראלי אחרי השיחות הוא ניסיון של ראש הממשלה נתניהו לאסוף טיעונים נגד העסקה המתגבשת. עוד נטען כי ישראל ליקטה מידע רגיש מתדרוכים חשאיים של ארצות-הברית ומתשדורות מודיעין באירופה.

"הריגול לא הרגיז את הבית הלבן כמו העובדה שישראל חלקה את המידע הזה עם חברי קונגרס אמריקאיים", אמר אחד הבכירים לעיתון האמריקאי. "המטרה הייתה לגייס התנגדות להסכם הגרעין אם זה יגיע לדיון בקונגרס".

"זה דבר אחד שארה"ב וישראל מרגלות האחת אחרי השנייה, אבל זה דבר שונה לחלוטין כשישראל גונבת סודות ומעבירה אותם בחזרה למחוקקים אמריקאיים כדי לחתור תחת הדיפלומטיה של ארה"ב", טען גורם בכיר אחר.

בישראל טוענים: עקבנו אחרי איראן

מהדיווח בעיתון עולה כי הבית הלבן חשף את הריגול הישראלי רק בדיעבד, כשסוכנויות ביון המרגלות אחרי ישראל יירטו תקשורות בין בכירים ישראלים - תקשורות שהכילו פרטים שלטענת הבית הלבן יכולים היו להגיע לידי ישראל רק כתוצאה מריגול.

גורמים בישראל הכחישו את הדיווח וטענו כי ישראל השיגה את המידע המדובר באמצעים אחרים, כמו מעקב אחר בכירים איראנים. עוד נטען כי שותפות אחרות בשיחות הגרעין - בייחוד צרפת - היו גלויות יותר עם ישראל בקשר לתוכן השיחות עם איראן.