באיחור לא אופנתי: ג'יימס ריצ'רדסון השיקה אתר עם חלק מהמחירים

האתר כולל מחירים של 5,000 מוצרים בלבד

דיוטי פרי / צלם: איל יצהר
דיוטי פרי / צלם: איל יצהר

אחרי ביקורת קשה על היעדר שקיפות מחירים, חברת ג'יימס ריצ'רדסון, מפעילת הדיוטי פרי בנתב"ג, משיקה אתר שבו מופיעים את מחירי המוצרים בדיוטי פרי.

בשלב זה, החברה מציינת את מחירם של 5,000 מוצרים בלבד, המהווים כשליש מהמוצרים הנמכרים בדיוטי פרי, אך הכוונה היא להרחיב את האתר בעתיד.

לדברי אורי גלבוע, מנכ"ל ג'יימס ריצ'רדסון ישראל, המוצרים המופיעים באתר ישקפו 90% מהמוצרים הכי נמכרים בדיוטי פרי.

המהלך נועד ליצור שקיפות מול הצרכן, וזאת, כאמור, על רקע ביקורת הולכת וגוברת על היעדר השקיפות וחוסר יכולתו של הצרכן הנוסע לחו"ל להשוות מחירים מבעוד מועד, דבר שהקנה לדיוטי פרי עדיפות על פני נקודות המכירה בשוק המקומי, ולו בשל התפיסה לפיה המחירים בדיוטי פרי זולים יותר.

יצוין כי גם לאחר הרחבת מסד הנתונים באתר, מחיריהם של חלק מהמוצרים לא יופיע, וזאת, לדברי החברה, בשל מדיניות חברות בינלאומיות, כמו מותג הבישום שאנל.

באוקטובר 2014 זכתה חברת ג'יימס ריצ'רדסון האוסטרלית במכרז שקיימה רשות שדות התעופה להפעלת הדיוטי פרי בנתב"ג ל-10 שנים, תמורת תשלום של 170 מיליון דולר לשנה. במכרז התמודדו שתי חברות בינלאומיות נוספות, שאחת מהן הציעה במכרז סכום הנמוך במיליון דולר בלבד. לחברה בישראל יש מחזור מכירות של 470 מיליון דולר, שכ-350 מיליון דולר מתוכו מקורו במכירות חנות ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג.

בשיחה עם "גלובס" דחה גלבוע את הביקורת על המחירים הגבוהים בדיוטי פרי, וטען כי במוצרי הפרימיום שומרת החברה על פער של 30% לעומת השוק המקומי, ובסיגריות הפער עומד על 40%.

בניסיון לדחות את הביקורת, הציגה החברה גם דוח השוואת מחירים בקוסמטיקה מול הרשתות סופר-פארם, ניו-פארם ואפריל, המצביע על פערים דו-ספרתיים במחירים, ואולם אותן רשתות דוחות על הסף לפחות חלק מהשוואות המחירים שהציגה הדיוטי פרי.