פרשה ביטחונית חמורה: תושב מג'דל שמס ריגל לטובת סוריה

השב"כ התיר לפרסום: אחד מבכירי האסירים הדרוזים ששוחרר לאחרונה, נעצר שוב בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות: תיעד את פעילות צה"ל בגבול הצפון, והעביר לגורמי מודיעין וממשל בסוריה

סוריה / צלם: אינטרנט ערוץ 2
סוריה / צלם: אינטרנט ערוץ 2

נחשפה פרשה ביטחונית חמורה: השב"כ התיר היום (ו') לפרסום כי אחד מבכירי האסירים הדרוזים, ששהה במאסר 27 שנים ושוחרר לאחרונה, נעצר שוב בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות. יחד איתו נעצרו מספר חשודים נוספים.

מעצרו של האסיר לשעבר, סודקי סולימאן מקת, תושב מג'דל שמס בן 48, הוארך מספר פעמים מאז נעצר לפני כחודש, וצו איסור פרסום הוטל על הפרשה עד כה. עם זאת, בכלי תקשורת בלבנון ובסוריה הפרשה כבר נחשפה במלואה, וגם במספר אתרים ערביים ישראלים התעלמו מהצו ופרסמו חלקים גדולים מהפרטים. מקת ריצה 27 שנות מאסר בכלא בגין עבירות ביטחוניות של חברות בהתאגדות בלתי חוקית, היזק בחומר נפץ, החזקת אמל"ח ועוד, והשתחרר באוגוסט 2012.

מהחקירה עולה כי מקת תיעד את פעילות צה"ל בגבול הצפון, אסף מידע אודותיה, גם בסיוע אחרים, והעבירו לגורמי מודיעין וממשל בסוריה. העברת המידע התבצעה באמצעות העלאת חומרים לרשת האינטרנט, פרסום החומרים בטלוויזיה הסורית ובאמצעות קשר ישיר של צדקי לגורמים בסוריה. באחד מדיוני הארכת המעצר של מקת, הוא אמר: "אני רוצה לברך את העם הסורי ומנהיגו הדגול בשאר אסד".

בחקירתו הודה מקת כי אסף מידע אודות פעילות צה"ל בגבול הצפון ופרסם את החומרים באינטרנט ובתכנית טלוויזיה סורית. כמו כן הודה כי היה בקשר עם מדחת צאלח, איש ממשל סורי המוכר בקשריו לגורמי מודיעין סורים.

"התרגלנו למעצרים ולכלא", אמר אביו של מקת. "עד היום לא דיברנו איתו, אבל אנחנו מרגישים מצויין".‎

עורך דינו של מקת, יאמן זידאן אמר כי הוא מכחיש את החשדות המיוחסים לו וטוען לחפותו. יחד עם אל מקת נעצרו עוד מספר חשודים, ששוחררו בהמשך לביתם. היום הגישה הפרקליטות נגד מקת כתב אישום חמור הכולל את העבירות: ריגול, ריגול חמור, סיוע לאויב במלחמה, קשירת קשר לביצוע פשע, מגע עם סוכן חוץ.