הפתרון היצירתי של שלמה מעוז לדירות השכורות בישראל

הכלכלן שלמה מעוז בערוץ 10: "מה שחסר זה בית דין לענייני שכירות. את זה צריך לעשות. בסקנדינביה למשל שכר הדירה משתולל ואנשים נאנקים. זה פונקציה של גובה הריבית"

שלמה מעוז / צילום: מהוידאו
שלמה מעוז / צילום: מהוידאו

הכלכלן שלמה מעוז התראיין הבוקר בערוץ 10 בנוגע לעלויות שכר הדירה והפיקוח על שכר הדירה בארץ. מעוז אמר כי "יש זכות קניין לאנשים שקנו את הדירה ולכן אין מקום לפקח. אפשר לפקח על שכר עורדי דין, שכר רופאים וכו..."

"מה שחסר זה בית דין לענייני שכירות. את זה צריך לעשות. בסקנדינביה למשל שכר הדירה משתולל ואנשים נאנקים. זה פונקציה של גובה הריבית".

- אז איך אנחנו במקום השני מהסוף ב-OECD בפיקוח על שכר דירה?

"זה נגזרת של מה שהיה בעבר. אגב, אין לי שום דירות ואני לא משכיר דירות כך שאני בא בידיים נקיות. יש הרבה אנשים מבוגרים שחסכו וקנו דירות והם חיים משכר הדירה. אתם מנסים להתעסק בסימפטום. צריך להגדיל את ההיצע ולפעול בכיוון הזה. אני בדעה שלאנשים תהיה דירה בבעלותם. וצריך כמו שאמרתי להקים בית דין".

"בעל הנכס צריך לתת ערבות שהוא יספק מינימום של דירה ראויה למגורים", אומר מעוז.

- מה אתה יודע על מצבו של שרון גל שאמר שהוא הרוויח בעבר הרבה יותר משכרו בתור חבר כנסת?

"אין לי מושג מה מצבו וענייניו הכספיים. השכר בכנסת אגב הוא לא שכר גבוה. בסיטי של תל אביב משתכרים הרבה יותר. אם חבר כנסת עושה את עבודתו כראוי אז השכר שלהם בסדר, ראוי".

- מה דעתך על שכר המינימום?

"זה ראוי ונאות ויביא להתחזקות הפעילות הכלכלית במשק. אבל חשוב מאוד לאכוף את זה כי הייתי בהרבה מקומות שלא משלמים את מה שצריך למרות שמבחינה חוקית העלו את השכר".