מועצת הכבלים בודקת אם ערוץ 20 עבר על תנאי הרישיון

מועצת הכבלים בודקת בין השאר את חוקיות שידור עצרת הימין בערוץ המורשת

מוטי שקלאר / צלם: איל יצהר
מוטי שקלאר / צלם: איל יצהר

מועצת הכבלים והלוויין מנהלת בימים אלה שורה של בירורים על התנהלותו של ערוץ 20 בתקופת מערכת הבחירות. בבסיס הבדיקה שמנהלת מועצת הכבלים בראשותה של ד"ר יפעת בן-חי-שגב, נמצא שידור עצרת הימין שנערכה לפני כשבועיים בכיכר רבין בתל-אביב והועברה בשידור ישיר בערוץ המוגדר כערוץ מורשת. במהלך מערכת הבחירות שינה הערוץ את לוח השידורים שלו וביסס אותו בעיקר על תוכניות אקטואליה בעלות קו ימני מובהק.

במהלך העצרת ב-16 במארס, שדיווחים ממנה הועברו גם בכלי התקשורת האחרים, פנו אנשי המחנה הציוני אל ועדת הבחירות המרכזית בראשותו של השופט סלים ג'ובראן ועתרו נגד שידורה המלא בערוץ 20. השופט פנה למועצת הכבלים ואל הערוץ והוחלט להעביר את השידור בהשהייה בערוץ, ולמנוע שידור קטעים שעשויים היו להתפרש כתעמולת בחירות. בעצרת נאמו, בין היתר, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר נפתלי בנט. מוקדם יותר באותו שבוע אסר השופט ג'ובראן הופעת אמנים בעצרת, מחשש לתעמולת בחירות.

במקביל להחלטת השופט מועצת הכבלים והלוויין, החלה בהליך בירור לפני הפרה מול ערוץ 20, בטענה כי עצם העברת העצרת הפוליטית לא עומדת בקנה אחד עם רישיון השידורים שניתן לערוץ, המגדיר את ליבת עיסוקו בתחומי מורשת ישראל. בדיקה זו מתנהלת לצד בדיקות נוספת העוסקות בהתנהלות הערוץ בתקופת מערכת הבחירות.

מאז עלה הערוץ לשידור, שוררת מתיחות בינו ובין הגוף הרגלוטורי המפקח עליו, כשבמועצת הכבלים מתרים שוב ושוב כי השידורים אינם מתמקדים מספיק במורשת ישראל. בערוץ עומדים על כך, כי גם השידורים בענייני היום, גם אם הם בעלי צבע פוליטי מובהק, מועברים בעיניים של מורשת ישראל ואינם חורגים מהמנדט שניתן לערוץ.

במועצת הכבלים אישרו את הדברים בערוץ 20 אמרו כי אין הם מנהלים את ענייניהם מול הרגולטור מעל גבי העיתון.