כחלון מתעקש: ועדת כספים לכולנו כתנאי לכניסה לקואליציה

מפלגתו של כחלון דורשת את משרד האוצר, משרד השיכון, מינהל התכנון, רמ"י, ראשות ועדת הכספים ותיק כלכלי נוסף שקשור לדיור ■ כחלון נפגש עם ח"כ משה גפני לשיחה בארבע עיניים

משה כחלון  / צילום: רויטרס
משה כחלון / צילום: רויטרס

יו"ר כולנו, משה כחלון, וח"כ משה גפני, התובעים את ראשות ועדת הכספים, נפגשו לשיחה בארבע עיניים. לדברי מקורבים לכחלון וגפני, השניים שומרים על קשר מצויין, אך כל אחד מהם ממשיך להתעקש על ראשות הוועדה בעבור מפלגתו.

גורמים בכולנו אמרו ל"גלובס" כי "אין כל קשר בין החברות ביניהם לבין העבודה. היחסים ביניהם מצוינים והעבודה שלהם תהיה משותפת, אבל כולנו תשלוט גם בוועדת הכספים". לא ברור עדיין לאלו הבנות הגיעו השניים בפגישה.

אתמול (א') התקיימה פגישת צוותי המשא-ומתן הראשונה של הליכוד וכולנו. יו"ר צוות המשא-ומתן של כולנו, עו"ד אלון גלרט, יועצו לשעבר של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ארז חלפון ומנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר אביגדור יצחקי, שהופיעו אמש לפגישה, הבהירו לליכוד כי כולנו לא תוותר על אף אחת מדרישותיה: משרד האוצר, משרד השיכון, מינהל התכנון, רמ"י, ראשות ועדת הכספים ותיק כלכלי נוסף שקשור לדיור.

חרף הכותרות בכלי התקשורת לפיהן ויתר כחלון על ועדת הכספים, אומרים גורמים בכולנו כי המפלגה ממשיכה להתעקש על דרישתה זו ואין בכוונתה לסגת. "הידיעות שכביכול ויתרנו על ועדת הכספים הן ספין בלבד. זה שקר מוחלט, אם כולנו לא תקבל את כל כלי העבודה שעליהם היא מתעקשת היא לא תהיה חלק מהקואליציה", אמרו. במפלגה מעריכים כי כולנו תהיה הראשונה לחתום על הסכם עם הליכוד ומסבירים כי אמש הובהר לליכוד שכחלון יצטרף לממשלה רק כשותף מלא, ללא שום פשרות. מחר צפויים הצוותים להתכנס לפגישה נוספת.

צוותי המשא-ומתן של הליכוד צפויים לפגוש בהמשך היום את צוות המשא-ומתן של ישראל ביתנו ולשוב לשולחן מחר עם צוות המשא-ומתן הקואליציוני של הבית היהודי. בגזרת הבית היהודי עדיין לא חלה כל התקדמות. בליכוד מתעקשים שלא להעניק למסור לידיו של בנט את אחד משלושת התיקים הבכירים.

נתניהו מתחיל באיוש הכוורת

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחיל לאייש את הכוורת שלו לאחר שכמה בעלי תפקידים הודיעו על עזיבתם באחרונה. ככל הנראה, לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה ימונה מנכ"ל אוויס יואב הורוביץ. הורוביץ, המשמש חבר בצוות המשא-ומתן הקואליציוני של הליכוד, יחליף בתפקיד את הראל לוקר שביקש לסיים את תפקידו כבר לפני כמה חודשים. הורביץ משמש מנכל אוויס משנת 2008.

הורוביץ, שנחשב מקורב לראש הממשלה, ניסה להתמודד כמה פעמים על תפקיד מנכ"ל המשרד אולם לדברי גורמים בסביבת נתניהו מועמדותו נחסמה משום שלא החזיק בתואר אקדמי. לאחר שבאחרונה השלים את התואר נסללה דרכו למינוי לתפקיד.

בעבר נקשר שמו של הורוביץ כאחד מיוזמי מחאת המילואימניקים בתקופת מלחמת לבנון השניה, יחד עם נפתלי בנט.

במקביל, הציע נתניהו את תפקיד ראש מערך ההסברה לאורן הלמן, המשמש סמנכ"ל בחברת חשמל. הלמן, ששימש בעבר יועצו הפוליטי של נתניהו, טרם השיב להצעה.