מסתמן: גיל עומר ייבחר ליו"ר תאגיד השידור הציבורי

עומר, לשעבר העורך הראשי של גלי צה"ל וראש מערכת החדשות של "ידיעות אחרונות" וכיום מנכ"ל מוזיאון הילדים בחולון, צפוי להיבחר על-ידי ועדת קמא לאיתור יו"ר תאגיד השידור הציבורי החדש

מנכ"ל מוזיאון הילדים בחולון, גיל עומר, צפוי להיבחר על-ידי ועדת קמא לתפקיד יו"ר תאגיד השידור הציבורי החדש. היום (ד') התקיימה ישיבה נוספת של ועדת האיתור, בראשותו של השופט בדימוס עזרא קמא, והיא צפויה להודיע מיד לאחר חג הפסח על הרכבו המלא של הדירקטוריון, שימנה 12 חברים.

יתווה את המדיניות

עומר, לשעבר העורך הראשי של גלי צה"ל וראש מערכת החדשות של "ידיעות אחרונות", דבק בשנים האחרונות בעבודתו במוזיאון בחולון, למרות ששוב ושוב הוצעו לו תפקידי מפתח בתקשורת הישראלית. שמו עלה בעבר כמועמד לתפקיד מפקד גלי צה"ל ולתפקיד מנכ"ל חדשות 10. ל"גלובס" נודע כי הוועדה פנתה אל עומר בבקשה שייקח על עצמו את תפקיד יושב הראש.

דירקטוריון התאגיד אמור למנות מספר שווה של חברות וחברים, והוא זה שאמור להתוות את המדיניות ולקבוע את זהות המנכ"ל הראשון של רשות השידור. עד שזה ימונה, יהיה על הדירקטוריון לעבוד מול מי שמונה להיות מנהל ההקמה של תאגיד השידור הציבורי החדש, אלדד קובלנץ.

בינתיים חתם השר הממונה על רשות השידור, גלעד ארדן, על הארכה ראשונה במועד התחלת העבודה של תאגיד השידור הציבורי החדש וסגירתה של הרשות הנוכחית, לחודש יולי 2014. על-פי הערכה, זו הארכה ראשונה בלבד בסדרה של הארכות נוספות שיבואו.

בתוך כך נודע, כי יו"ר תנועת זכות הציבור לדעת, פרופ' אלי פולק, קבל בפני הוועדה על החלטתה לא לכלול אותו בין חברי הדירקטוריון, בשל העובדה ש"אינו עומד בקריטריונים", לשון ההודעה שקיבל.

פולק אומר: "ביקשתי הבהרות, באלו סעיפים אני לא עומד. חובתם להיות יותר ברורים לגבי מה שהם החליטו. זה לא מתקבל על הדעת".