הדולר היציג נחלש ל-3.956 שקלים; "הדולר עשוי לזנק מחר"

הדולר נחלש בכ-0.455; האירו נחלש קלות ל-4.277 שקלים ■ מחר יפורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש מארס; הצפי הוא להוספה של 247 אלף משרות

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

השקל התחזק היום (ה') מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר היציג נחלש בכ-0.45% ל-3.956 שקלים, בעוד האירו נחלש מול המטבע המקומי בפחות מ-0.1%ל-4.277 שקלים. זאת, לפני דוח התעסוקה האמריקאי לחודש מארס, שיפורסם מחר.

על פי התחזיות המוקדמות, המשק האמריקאי הוסיף 247 אלף משרות בחודש החולף, האטה לאחר הוספה של 295 אלף משרות בחודש פברואר. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי - 5.5%.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל נסוג אל מתחת ל-3.96 שקלים לאחר שלא הצליח לפרוץ אמש את 3.98 שקלים. שוב, הצמד למעשה מיטלטל בתוך טווח מחיר רחב שבין 3.9 ל-4 שקלים. כל התנועה בתוך הטווח הזה הינה חסרת משמעות מבחינה טכנית לגבי המגמה בטווח הארוך יותר. רק פריצה מעל 4 שקלים או שבירה מתחת ל-3.9 שקלים עשויות לאותת על מהלך כיווני משמעותי.

"בעולם, הדולר פתח את הרבעון השני של השנה בסימן היחלשות, וזאת על רקע החשש של השווקים שהדולר החזק מחליש את הכלכלה האמריקאית. בצל נתוני מקרו פושרים, בשוק מפחיתים את ההימור על העלאות הריבית של הפד, כאשר ההערכה היא כי ההעלאה הראשונה תתבצע לכל המוקדם ברבעון הרביעי. אם דוח התעסוקה בשישי יפתיע לטובה, הדבר עשוי שוב להזניק את הדולר".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, מציין כי פעילות תחילת החודש הקלנדרי כאשר יצואנים מוכרים מטבע זר למימון תשלומי שכר והוצאות בשקלים בולמת את פיחות השקל וגוררת לייסוף השקל אל עבר רמת 3.96 שקלים לדולר. המסחר המקומי בדומה לשווקים הגלובליים ממשיך לסחור בטווח שערים צר. ביקושים מצד יבואנים וחברות האנרגיה סיפקו ביקושים חדשים וערים ותרמו לפיחות אל עבר רמת 3.98 ויותר אולם היצעי היצואנים בולמים את המשך הפיחות. בנק ישראל הפועל כמבוגר האחראי הנוהג להתערב במסחר ברמות קיצון אינו נדרש להתערבות במסחר זולת התחייבות הבנק לקזז את השפעת הגז של שוק המטבע המקומי דבר המורה על פוטנציאל להתערבות הבנק במסחר כאשר הבנק רוכש דולרים בהיקף מוגבל.