אם הנבחרת תסיים במקום השלישי: פלייאוף ההעפלה ליורו יתקיים בטדי

למרות האכזבה מהארגון במשחק נגד בלגיה, במידה והנבחרת תגיע למשחק המכריע בנובמבר 2015 - הרי שהוא יתקיים באצטדיון בירושלים, כפי שהבטיחה ההתאחדות לכדורגל לניר ברקת והעירייה

הביקורות שנשמעו בימים האחרונים סביב ארגון משחק הנבחרת מול בלגיה באצטדיון טדי (1-0 לבלגיה), הביאו בין היתר לקולות הדורשים להעביר את יתר משחקיה של נבחרת ישראל לאצטדיון סמי עופר בחיפה. אלא שמתברר כי לא רק שהתוכנית שקבעה ההתאחדות לכדורגל למוקדמות יורו 2016 תישאר כמתוכנן - אלא שאצטדיון טדי יזכה גם לארח את משחק הבית שעשוי להכריע אם הנבחרת תעפיל לטורניר הגמר בצרפת בקיץ הבא.

ל"גלובס" נודע כי עיריית ירושלים וההתאחדות לכדורגל כבר סיכמו כי במידה ונבחרת ישראל תסיים במקום השלישי, הרי שאת משחק הפלייאוף על העלייה ליורו 2016 היא תארח באצטדיון טדי. מדובר במשחק שאמור להיערך בין 12-17 בנובמבר 2015 (התאריך המדויק עדיין לא ידוע) - כחודש לאחר המשחק האחרון של הקמפיין, בו תתמודד ישראל בחוץ מול בלגיה.

הבחירה בטדי נעשתה מתוך כוונה לאפשר לכל אחד משני האצטדיונים שבהם משחקת הנבחרת - סמי עופר וטדי - כמות משחקים שווה. מאחר שאצטדיון סמי עופר בחיפה קיבל שלושה משחקים משלב המוקדמות (בוסניה, וויילס ואנדורה) וטדי רק שניים (בלגיה וקפריסין), הוחלט כי המשחק המכריע, במידה ויהיה כזה, ייערך בטדי. יש לציין כי בהתאחדות נמנעו מלפרסם את זהות האצטדיון שייערך את משחק הפלייאוף, למרות שהדברים סוכמו בין הצדדים וידועים מזה תקופה ממושכת.

בסוף השבוע התבטא ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, כנגד הביקורות שהוטחו בארגון המשחק מול בלגיה בטדי, שכללו בין היתר דיווח על הפקת כרטיסים למקומות לא מסומנים, או כרטיסים "כפולים" לאותם מקומות ביציע, ישיבת אוהדים במעברים, ועוד. בין היתר צוטט ברקת, שנכח בטקס הרמת כוסית לחג של שחקני בית"ר ירושלים, כי "אני רוצה להזכיר שאנחנו אירחנו בטדי בהצלחה מופלאה את היורו עד גיל 21, את הגמר ואת המכבייה. כשרוצים להתארגן ורוצים להצליח אנחנו יודעים להצליח בטדי, אין שום בעיה. הייתי במגרש וראיתי שלמעלה מ-30 אלף צופים נהנו מהמגרש ופירגנו לאירוע ולנבחרת ויצאו מרוצים. אם יש רשימה של ריג'קטים - אנחנו נדע לטפל בהם. אם היה פה ושם מאבטח שלא התנהג כמו שצריך - נתקן".

אגב, גם בהתאחדות לכדורגל מודעים לביקורות סביב המשחק בטדי ולא מתכוונים לעבור עליהן לסדר היום. בין היתר רמזו היום בהתאחדות כי למרות הסיכום המוקדם עם עיריית ירושלים, הרי שלא יהססו לבחון את ההסכם על משחק הפלייאוף מחדש במידה ועיריית ירושלים לא תעמוד בצורה מושלמת בשני המבחנים הבאים שלה באצטדיון טדי - ערב חצאי גמר גביע המדינה בכדורגל שייערך ב-29 באפריל, ומשחק הנבחרת במוקדמות היורו באוקטובר מול קפריסין.