נעילה חיובית באירופה; "ההתלהבות יכולה להיות קצרת מועד"

עליות שערים בוול סטריט ■ Samsung צופה קריסה ברווחיה התפעוליים ברבעון הראשון של השנה ■ FedEx רוכשת את TNT ההולנדית - המניה זינקה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות ברקע עליות בוול סטריט. אתמול, נזכיר, לא התקיים מסחר באירופה לרגל חג הפסחא.

המדדים בוול סטריט הגיבו אתמול לראשונה לדוח התעסוקה המאכזב לחודש מארס, אשר פורסם בסוף השבוע. התגובה של הפעילים בניו יורק שיקפה את הלך הרוח החדש בשוק: העלאת ריבית בארה"ב לא תתרחש בחודש יוני, כפי שציפו קודם, אלא בספטמבר לכל הפחות.

"נראה שהמשקיעים תומכים במשטר העלאת ריבית איטית, אך ההתלהבות יכולה להיות קצרת מועד, בעוד ההשלכות של התאוששות כלכלית איטית מתגלות", ציינו הבוקר ב-CMC Markets.

בזירת המאקרו, מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים בגוש האירו הצביע על קריאה של 54.2 נק', לעומת הקריאה הראשונית שהצביעה על 54.3 נק'.

מניית חברת הלוגיסטיקה והשילוח ההולנדית TNT זינקה בחדות לאחר ש-FedEx הודיעה על רכישתה לפי שווי של 4.4 מיליארד אירו.

נעילה חיובית באסיה

באסיה ננעל הבוקר המסחר בעליות שערים, כשמדד ה-MSCI Asia Pacific ננעל ברמות שיא שלא נראו מאז יולי אשתקד. הבנקים המרכזיים באוסטרליה ובהודו החליטו להותיר את הריביות ללא שינוי

Samsung דיווחה היום כי רווחיה התפעוליים לרבעון הראשון של 2015 צפויים ליפול בכ-30% ל-5.4 מיליארד דולר, זאת לעומת הרבעון הראשון של 2014. הרווח התפעולי של ענקית הטכנולוגיה הדרום-קוריאנית צנח ברבעון הרביעי של 2014 ב-37% לעומת הרבעון המקביל ב-2013.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]