נעילה חיובית בוול סטריט; פריגו זינקה 18%, מילאן 14%

הפרוטוקולים מפגישת הפד מצביעים על דעות חלוקות בנוגע למועד העלאת הריבית ■ הנפט צנח ב-6.6% ■ מילאן מעוניינת לרכוש את פריגו תמורת 29 מיליארד דולר ■ Royal Dutch Shell תרכוש את BG תמורת 69.9 מיליארד דולר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות, כשברקע ירידה חדה במחירי הנפט על רקע נתוני המלאים, ופרסום פרוטוקול פגישת הפד, שמצביע על דעות חלוקות בנוגע למועד העלאת הריבית.

היום נפתחת עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2015 והאנליסטים צופים בממוצע ירידה של כ-3% ברווחי החברות במדד ה-S&P 500.

מספר חברים בפדרל ריזרב מעדיפים להעלות את הריבית כבר בחודש יוני הקרוב, כך עולה מפרוטוקול הפגישה האחרונה של הבנק המרכזי האמריקני בחודש מארס, כפי שפורסם היום. עם זאת, חברים אחרים בפד מאמינים שאין להעלות את הריבית עד מועד מאוחר יותר השנה, שכן מחירי הנפט הנמוכים והדולר החזק מקשים על האינפלציה להרים ראש. זאת ועוד, חלקם אף חשבו שיש לחכות עד 2016 כדי להעלות את הריבית.

עם זאת, יש לציין כי ייתכן והדעות בקרב הבכירים השתנו לאחר פרסום דוח התעסוקה החלש בסוף השבוע שעבר, אשר גרר אחריו תגובות רבות בנוגע למועד הרצוי להעלאת הריבית, גם מקרב חברי הפד.

מהדיונים בפגישה עולה כי בכירי הפד הורידו את הרף להעלאת הריבית, כך שאין צורך לראות עלייה במדד הליבה של האינפלציה לפני העלאה כאמור. כך, שיפור נוסף בשוק העבודה, והתייצבות מחירי האנרגיה והדולר, עשויים להוות רמזים מספיקים.

הנפט צנח

מחירי הנפט צנחו אמנם בחודשים האחרונים, אולם בסעודיה לא מודאגים ככל הנראה וגם לא מתכננים לצמצם תפוקה. שר האנרגיה הסעודי, אלי אל-נעימי, אמר היום כי תפוקת הנפט של סעודיה הסתכמה בחודש שעבר בכ-10.3 מיליון חביות בממוצע ליום. מדובר בשיא היסטורי עבור הממלכה. השיא הקודם עמד על כ-10.2 מיליון חביות ליום והושג בחודש אוגוסט 2013. עוד אמר אל-נעימי כי התפוקה בסעודיה צפויה להישאר סביב 10 מיליון חביות נפט ליום בתקופה הקרובה.

בתוך כך, נתוני מלאי הנפט בארה"ב שפורסמו היום מצביעים על עלייה של 10.9 מיליון חביות בשבוע שעבר, מעל הצפי שעמד על עלייה של 3.4 מיליון חביות בלבד.

בשל כך, היום נרשמות ירידות במחירי הנפט לאחר עליות חדות ביומיים האחרונים, וחוזה ברנט נסחר בירידה של 5.7% לרמה של 55.7 דולר לחבית. חוזה WTI ירד ב-6.6% ל-50.42 דולר לחבית.

עונת הדוחות נפתחת

אלקואה צפויה לדווח לאחר סיום המסחר על רווח של 26 סנט למניה ברבעון הראשון.

עסקת ענק בסקטור האנרגיה: Royal Dutch Shell הסכימה לרכוש את קבוצת BG הבריטית תמורת 47 מיליארד ליש"ט, כ-69.9 מיליארד דולר. העסקה, במזומן ובמניות, היא עוד עדות לזעזוע שעברה תעשיית האנרגיה בשנה האחרונה אל מול צניחת מחירי הנפט, שהתאושש מעט בשבועות האחרונים.

הצעת רכש ענקית בעולם הפארמה: מילאן מעוניינת לרכוש את פריגו תמורת 205 דולר למניה. לפריגו יש 147 מיליון מניות, מה שיהפוך את ההצעה לעיסקה של 30 מיליארד דולר, אם אכן תצא לפועל.

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה הודיעה כי היא משדרגת את מודל S שלה. הדגם החדש יאפשר נפח טעינת סוללה הגדול בכ-15% מהנפח הקודם ומכירו יעמוד על כ-75 אלף דולר, כ-5,000 דולר יותר מהדגם הקודם.

כלכלני ברקליס צופים אפסייד של כ-20% במניית טבע עד 2018, ומעלים את מחיר היעד של טבע ב-7% ל-75 דולר. היום מניית החברה עברה את שיא כל הזמנים.