השוורים דוהרים באירופה: מדד הסטוקס 600 ננעל בשיא חדש

מדד הבנצ'מרק זינק ב-0.9% בעוד הדאקס הוסיף לערכו 1.7% ■ בצרפת דווח על יציבות בתפוקה התעשייתית ■ בסין דווח היום שמדד המחירים לצרכן עלה במארס ב-1.4% (לעומת מארס 2014), גבוה ב-0.1% מצפי הכלכלנים

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות אירופה (ו') ננעל בעליות במדדים במובילים, כאשר מדד הבנצ'מרק האזורי העפיל לשיא של 15 שנים בעוד מדד הדאקס הגרמני טיפס בכ-1.7%. זאת ברקע החלשות האירו מול המטבעות המרכזיים והתפוגגות החששות שהפד יעלה את הריביות בחודש יוני. בוול סטריט מתקיים המסחר במגמה חיובית, בצל פעילות ערה בקרב מניות הטכנולוגיה ובתחום המיזוגים והרכישות.

המסחר בבורסות אירופה ננעל אתמול ברמת שיא של כל הזמנים, לאחר שמדד יורוסטוקס 600 טיפס ב-1.1%, ושבר את השיא שבו החזיק מאז שנת 2000. המדד לא עצר גם היום והוסיף לערכו כ-0.9%.

מניית רשת הקמעונאות קיירפור טיפסה בחדות לאחר שהחברה פרסמה תחזית מעודכנת למכירות ברבעון הראשון.

בזירת המאקרו, בצרפת דווח היום על יציבות בתפוקה התעשייתית. בבריטניה דווח כי התפוקה התעשייתית רשמה עלייה של 0.1% בחודש הקודם, לעומת צפי לגידול של 0.3%.

יוון, שנאבקת בימים אלה על קבלת כספי סיוע נוספים, ביצעה אתמול תשלום של 460 מיליון אירו לקרן המטבע הבינלאומית כחלק מהסכם החילוץ שלה. בתוך כך, רוסיה שוקלת לתת ליוון אשראי שיתבסס על רווחים עתידיים של יוון כחלק מהתוכנית להעביר גז מרוסיה לאירופה דרך הארכה של צינור הגז הטורקי. ביקורו במוסקווה של ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, נמשך גם אתמול.

יום המסחר בבורסות אסיה (ו') ננעל במגמה מעורבת, לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים אתמול במגמה חיובית.

בסין דווח היום שמדד המחירים לצרכן עלה במארס ב-1.4% (לעומת מארס 2014), גבוה ב-0.1% מצפי הכלכלנים וללא שינוי לעומת העלייה בחודש הקודם. מדד מחירי היצרן מנגד רשם בחודש שעבר ירידה של 4.6%.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות שערים, בתום יום מסחר תנודתי ברובו. העליות הלכו והתחזקו לקראת הסיום, על רקע העלייה במניות חברות האנרגיה. המסחר התנהל על רקע דוחות החברות ופרסום נתוני האבטלה השבועיים, שהצביעו על תוספת של 14,000 במספר דורשי אבטלה.

מניית פאסט ריטיילינג זינקה 3.6% בטוקיו לשיא חדש לאחר שהחברה עדכנה את תחזית המכירות והרווחים שלה.

בסיאול רושמת מניית יונדאי מוטור עלייה של יותר מ-3%.