אקזיט: אפל רוכשת את LinX הישראלית; הסכום מוערך ב-20 מ' ד'

לינקס, אשר הוקמה ב-2011, מפתחת ומשווקת מצלמות קטנות עבור מחשבי טאבלט וסמארטפונים, שמייצרות תמונות תלת מימד ■ דובר אפל: "אפל רוכשת מדי פעם חברות טכנולוגיה קטנות, ואנו בדרך כלל לא מפרטים את תוכניותינו"

טים קוק / צילום: רויטרס
טים קוק / צילום: רויטרס

ענקית הטכנולוגיה אפל רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי LinX, שפיתח טכנולוגיה ייחודית למצלמות עבור מכשירי מובייל. סכום העסקה לא פורסם, אך הוא מוערך בכ-20 מיליון דולר ב"וול סטריט ג'ורנל", שחשף היום (ג') את הסיפור.

חברת LinX מזכרון יעקב פיתחה טכנולוגיה שמשלבת מספר סנסורים במצלמה של מכשירי מובייל לעומת סנסור בודד שקיים כיום. במצלמות הסמארטפונים והטאבלטים הקיימים היום הסנסור הבודד קולט את כל הצבעים יחד, מעבד אותם ומייצר תמונה.

במקרה של LinX ישנם 4 סנסורים - שלושה עבור כל אחד מצבעי RGB (אדום, ירוק וכחול) וסנסור נוסף שמחבר ביניהם. באופן זה נוצרת תמונה עשירה יותר ומלאת בפרטים וכך הצילום רגיש יותר לתנועה ועובד טוב יותר עם חשיפות ארוכות של צמצם המצלמה.

ל"גלובס" נודע כי חברת LinX, שהוקמה ב-2009 על-ידי זיו אתר (המנכ"ל) ואנדריי טובצ'יגרשקו (סמנכ"ל טכנולוגיות), ניהלה שיחות מתקדמות עם שתיים מיצרניות הסמארטפונים המובילות בעולם - סמסונג ו-LG.

השיחות עם סמסונג אף הבשילו לכדי פיילוט מוצלח, אך לבסוף התמסמסו ולא התקדמו לכדי הטמעת הטכנולוגיות במכשירי החברה. אפל ניצלה כנראה את המומנטום והצליחה לשים את ידיה על החברה הישראלית והטכנולוגיה המוצלחת וכאמור רכשה את החברה.

על-פי הערכות, אפל עשויה לשלב את טכנולוגיית הצילום במכשירי האייפון והאייפד שלה, אך לא בדור הקרוב אלא אולי רק בדור שיושק בשנה הבאה. כמו כן, ייתכן שאפל מתכננת לשלב את הטכנולוגיה במכשירים עתידיים שאינם דווקא טלפונים או טאבלטים.

חברת LinX גייסה עד היום מיליוני דולרים בודדים ממשקיעים פרטיים וניתן להעריך כי שני המייסדים עדיין מחזיקים חלק נכבד ממניות החברה ולכן ההערכות הן שכל אחד מהם ישלשל לכיסו כ-5 מיליון דולר לפחות.

מבחינת אפל, מדובר ברכישה השלישית שלה בישראל לאחר שרכשה בדצמבר 2011 את חברת Annobit, שפועלת בתחום זיכרון הפלאש, ב-390 מיליון דולר, ופתחה לראשונה מרכז פיתוח בישראל. שנתיים לאחר מכן, בנובמבר 2013, היא רכשה ב-300 מיליון דולר את חברת חיישני התנועה ובמקביל קלטה 150 עובדים מחברת טקסס אינסטרומנטס.

בסוף פברואר ביקר בישראל מנכ"ל אפל, טים קוק, שהגיע כדי לחנוך את בניין המשרדים החדש של אפל בהרצליה פיתוח, שמרכז את 800 עובדי החברה, ומשרדיו משתרעים על שטח של 12.5 אלף מ"ר. ככל הנראה, עובדי LinX - המונים כעשרה איש - יעברו ממשרדי החברה בזכרון יעקב למשרדי אפל בהרצליה פיתוח.