אירופה סגרה בעליות לאחר דברי דרגי; אלקטל-לוסנט צנחה

התמ"ג הסיני עלה ברבעון הראשון ב-7% בחישוב שנתי, נתון הצמיחה החלש ביותר מאז שנת 2009

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

עליות נרשמו היום בבורסות אירופה, לאחר פרסום דוחות כספיים בארה"ב אמש ונתוני מאקרו בסין היום. דברי נגיד ה-ECB מריו דרגי היום לא השפיעו על המסחר.

הבנק המרכזי האירופי החליט היום להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.05% בעוד ריבית הפקדונות נותרה ברמה שלילית בשיעור של 0.2%-. זאת בהתאם לתחזיות המוקדמות בשוק וכחודש לאחר שהבנק החליט להשיק תוכנית להקלה כמותית במסגרתה הוא רוכש מדי חודש אג"ח ממשלתיות בהיקף של 1.1 טריליון דולר.

בשעה 15:30 יו"ר הבנק מריו דראגי פתח את מסיבת העיתונאים שהוא מקיים מדי חודש לאחר החלטת הריבית. עם פתיחת נאומו התפרצה לאולם שבו דיבר דראגי מפגינה שלבשה חולצה שעליה כתוב "לסיים את הדיקטטורה של ה-ECB". המפגינה הצליחה לעלות על שולחן ליד דראגי ואף לזרוק עליו דפים, לפני שהמאבטחים השתלטו עליה.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של קולמקס, מציין כי "עונת הדוחות לרבעון הראשון נפתחה בהצלחה בעקבות הציפיות הנמוכות. הדולר החזק, מחירי הנפט נזקי מזג האוויר הביאו את וול סטרייט להתאים את ציפיותיה כלפי מטה ובכך נפתח פתח להפתעות כגון דוחותיה של אינטל אמש. הבוקר עיקר תשומת הלב מופנית לנכסי האנרגיה בעקבות הזינוק במחירי הנפט, בחדרי העסקאות מורגש ביקוש ער לחוזי לונג על הזהב השחור במקביל למניות האנרגיה המובילות כאשר עיקר חוזי הלונג מעריכים כי פריצת רמות המחיר הקרובות צפוי להביא לזינוק של 5% נוספים בטווח הקצר".

בעוד שוק המחשבים האישיים ממשיך לדשדש, אינטל הצטרפה אמש לעונת הדוחות לרבעון הראשון עם בשורה חיובת, כשהיא עומדת בתחזיות האנליסטים. החברה דיווחה לאחר סיום המסחר על רווח נקי של 2 מיליארד דולר, או 41 סנט למניה, לעומת 1.9 מיליארד דולר, או 38 סנט למניה, ברבעון הראשון של 2014. ההכנסות הסתכמו בכ-12.8 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות של החברה, ומעט מתחת לתחזיות האנליסטים. החברה צופה הכנסות של 13.2 מיליארד דולר ברבעון הבא.

מניית דנונה ירדה לאחר שענקית המזון דיווחה על מכירות מאכזבות ברבעון הראשון.

אלקטל-לוסנט צנחה לאחר שנוקיה הודיעה רשמית כי היא מציעה לרכוש את החברה.

מגמה שלילית נרשמה הבוקר (ד') בבורסות אסיה בצל נתון מאקרו חלש בסין, וברקע המגמה המעורבת שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט.

כלכלת סין התרחבה ברבעון הראשון של 2015 בקצב הנמוך ביותר מאז 2009, עם נתונים שליליים בתחומי התפוקה התעשייתית, ההשקעות והקמעונאות.

התמ"ג הסיני עלה ברבעון הראשון ב-7% בחישוב שנתי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. למרות שמנהיגי סין אותתו על סובלנות ביחס להאטה מסוימת בכלכלת הענק, כלכלנים מעריכים כי הממשל בבייג'ינג ינקוט בצעדים מרחיבים נוספים.

"אני מופתע בנוגע לכמה חלש היה הייצור התעשייתי בחודש מארס. האפקט של מדיניות מוניטארית מוגבל אבל הבנק המרכזי צריך לחתוך שיעורי ריבית", ציינו הבוקר ב-UBS הונג קונג.

"אנחנו אולי נראה עוד צעדים פיסקאליים ומוניטאריים, אבל יודגש כי המספרים לא יורידו עכשיו את השוק השורי מהפסים", ציינו בבנק Standard Chartered, סניף סינגפור.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]