יציבות בנעילה בוול סטריט; נטפליקס זינקה, טבע ירדה

טבע ירדה לאחר שה-FDA אישר לשיווק תרופה גנרית מתחרה לקופקסון ■ גולדמן זאקס היכה את התחזיות; רווחי סיטיגרופ עקפו את הצפי המוקדם ■ נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס: העלאת ריבית בארה"ב נדרשת בקרוב

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

יום המסחר בוול סטריט (ה') ננעל במגמה מעורבת על רקע פרסומי דוחות כספיים של חברות מובילות ונתוני מאקרו, ולאחר שאמש ננעלו המדדים המובילים בניו יורק בעליות שערים.

נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, ציין אתמול כי העלאת ריבית בארה"ב נדרשת בקרוב, זאת על מנת לעמוד ב"בום" הכלכלי הצפוי בכלכלה האמריקאית. [לסיפור המלא]

לוח המאקרו היה עמוס היום: ב-15:30 שעון ישראל פורסמו נתוני היתרי הבנייה והתחלות הבנייה לחודש מארס. התחלות הבנייה רשמו עלייה מחודש פברואר ל-926 אלף בחישוב שנתי. אנליסטים ציפו לקצב שנתי של 1.04 מיליון התחלות בנייה. היתרי הבנייה, אינדיקטור לעתיד, רשמו ירידה ל-1.04 מיליון בחישוב שנתי, זאת לעומת 1.1 מיליון בפברואר. התחזיות עמדו על 1.08 מיליון היתרים.

באותה שעה פורסם נתון תביעות דמי האבטלה לשבוע הקודם, אשר עלו ל-294 אלף, שיא של 6 שבועות ומעל הצפי ל-284 אלף תביעות.

ב-17:00 פורסם מדד ה"פילי פד" לחודש אפריל שעלה ל-7.5 נק' לעומת 5 נק' במארס. כלכלנים ציפו למדד של 6 נק'.

נטפליקס מזנקת, טבע צונחת

עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה נמצאת בעיצומה, ובנק ההשקעות גולדמן זאקס דיווח לפני הפתיחה על עלייה ברווח הנקי ל-2.84 מיליארד דולר או 5.94 דולר למניה, מעל התחזיות המוקדמות. ההכנסות הסתכמו ל-10.62 מיליארד דולר.

סיטיגרופ סיכם הרבעון החולף עם הכנסות של 19.74 מיליארד דולר, מעט מתחת לצפי המוקדם ל-19.82 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-4.77 מיליארד דולר או 1.51 דולר למניה, מעל התחזיות ל-1.39 דולר.

מניית טבע רשמה ירידה חדה במחזור ער, לאחר שה-FDA אישר שיווק של תרופה גנרית מתחרה לקופקסון. התרופה, Glatopa, פותחה בשיתוף פעולה של Sandoz ו-Momenta Pharmaceuticals. תחת תנאי הההסכם בין החברות מומנטה זכאית לתגמולים בהיקף של כ-140 מיליון דולר, כולל כ-10 מיליון דולר לאחר אישור ה-FDA (אישור מסוג Abbreviated New Drug Application).

ענקית הצעצועים מאטל צפויה לדווח על רווח של 9 סנט למניה, וענקית הסיגריות פיליפ מוריס צפויה לדווח על רווח של 1.02 דולר למניה. גם חברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס צפויה לסכם את הרבעון החולף לאחר נעילת המסחר.

אמש לאחר המסחר דיווחה נטפליקס כי הוסיפה ברבעון הראשון של השנה 4.88 מיליון מנויים, יותר מהתחזיות. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על ירידה ברווח הנקי ל-23.7 מיליון דולר או 38 סנט למניה. בית ההשקעות FBR הצמיד למניית נטפליקס מחיר יעד של 900 דולר - גבוה ב-89% ממחיר הנעילה אמש.

סנדיסק דיווחה על צניחה ברווח הנקי ל-17 סנט לעומת 1.14 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד, הרבה מתחת לצפי המוקדם. המכירות הסתכמו ב-1.33 מיליארד דולר, בהתאם לתחזית האנליסטים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]