התקדמות משמעותית במו"מ הקואליציוני: בנט יקבל 3 תיקים

בנט ימשיך לכהן כשר כלכלה, אורי אריאל עוזב את משרד הבינוי לטובת משרד החקלאות, ואיילת שקד תקבל תיק ■ נתניהו הורה לצוות המו"מ של הליכוד לסגור עם כחלון עוד לפני יום העצמאות ■ ליברמן תובע להמשיך להחזיק בתיק החוץ

בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן - הארץ
בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן - הארץ

המשא ומתן הקואליציוני עולה מדרגה: לקראת סוף תום התקופה הראשונה שניתנה לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה, גוברים המאמצים להגיע להבנות עם השותפות הקואליציוניות העתידיות שלב.

ככל הנראה הצליחו הצדדים להגיע ביממה האחרונה להבנות עם הבית היהודי, לפיהן ימשיך יו"ר המפלגה נפתלי בנט לשמש שר הכלכלה ובמקביל יקבל לידיו גם את תיק האסטרטגיה. אורי אריאל יעזוב את משרד הבינוי וייכנס למשרד החקלאות תוך שהוא יקבל לידיו גם את החטיבה להתיישבות; ותיק יימסר גם לאיילת שקד.

במקביל הורה נתניהו לצוות המו"מ של הליכוד להאיץ את הדיונים עם כולנו של משה כחלון במטרה להגיע לחתימה עוד לפני יום העצמאות.

כמו כן, מחר (ו') ייפגש ראש הממשלה עם שר החוץ אביגדור ליברמן בארבע עיניים. השניים ידונו בתביעתו של ליברמן להמשיך להחזיק בתיק החוץ. ההערכות הן שמחר בפגישה לא יתקבלו החלטות ונתניהו לא ימסור בשלב הזה את תיק החוץ.

לאחר שירכיב ממשלת 61 עם כולנו, הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה, יחליט לאן מועדות פניו: למחנה הציוני או לישראל ביתנו.

ממפלגת הבית היהודי נמסר בתגובה: "לצערנו, כנראה אנחנו מקבלים הצעות מהליכוד דרך התקשורת, אז נאלץ לדחות אותן גם דרך התקשורת. למען הבהרת הדברים - לאחר הבקשה שפורסמה של הבית היהודי למשרדי החוץ והדתות, הליכוד הודיע שיסרב ויציע הצעה נגדית, שטרם הגיעה, עד לכתבה זאת. נעקוב בעניין באתרי האינטרנט אחרי התקדמות המו"מ".

פרטים נוספים על המו"מ הקואליציוני והתרחשויות מאחורי הקלעים במערכת הפוליטי - הערב (ה') בטור "הון פוליטי" במהדורה המודפסת של "גלובס"