גיק שואו: כך תדאגו שהסוללה בסמארטפון תהיה תמיד מלאה

סוללות הטענה ניידות (Power Banks) הופכות לפופולריות מאוד, ויכולות לחלץ אתכם מחיפוש נואש אחרי נקודת חשמל

גיק שואו, צילום תמונות / צילום: מתוך הוידאו
גיק שואו, צילום תמונות / צילום: מתוך הוידאו

סוללה שאוזלת מהסמארטפון באמצע או לקראת סוף יום היא דבר נפוץ. רוב הסמארטפונים מתקשים לספק למשתמש יום שלם של שימוש, במיוחד אם הוא לא נמצא ליד נקודת חשמל והשימושים שלו דורשים פעולות כמו ניווט, שימוש כמודם סלולרי חיצוני ללפטופ או צילום סרטוני וידיאו ארוכים. גם משחקים וצפייה בסרטים הן פעולות שדורשות משאבים רבים מהמכשיר הנייד המגיע עם סוללה מוגבלת מאוד.

בעוד שחלק קטן מהסמארטפונים כבר מציעים סוללה יחסית חזקה, המסוגלת להחזיק יותר מיום של שימוש, רוב המכשירים זקוקים לחיבור לנקודת חשמל במהלך הערב או לפני כן. הצורך באנרגיה הוביל לפתרונות שונים בשוק, למשל, עמדות טעינה בתשלום בקניונים בהם מאחסנים את המכשיר לזמן לא ארוך עבור הטעינה (עם נעילת התא) או נקודות חשמל בבתי קפה ומסעדות המאפשרות לטעון את המכשיר במהלך השהות במקום.

פתרון נוסף - קטגוריה בשם סוללות הטענה ניידות (Power Banks) - הופכת לפופולריות מאוד. קטגוריה זו מציעה מוצרים במחירים המתחילים מכמה עשרות שקלים עד מאות שקלים בודדים ופתרון של שקט נפשי מבחינת זמינות האנרגיה בסוללת הסמארטפון.

סוללות ההטענה הניידות מאפשרות לטעון את המכשיר פעם, פעמיים ואפילו שלוש (בהתאם לקיבולת שלהן). בשוק קיימים מגוון גדול של מוצרים, החל ממותגים פרטיים כמו PC וארטוס ועד יצרניות סיניות פופולאריות כמו OnePlus ושיאומי.