abagada הישראלית נרכשת ב-60-90 מ' ד' ע"י Dentsu

תאגיד הפרסום היפני שנסחר לפי שווי של 13.2 מיליארד דולר נכנס לישראל ■ חברת פרסום הפרפורמנס הוקמה ב-2010 על-ידי שלושה יוצאי גוגל ישראל - אייל חן (מנכ"ל), קובי פרנקנטל וגיל ג'ונס

אייל חן / צילום: תמר מצפי
אייל חן / צילום: תמר מצפי

תאגיד הפרסום היפני Dentsu, שנסחר לפי שווי של 13.2 מיליארד דולר, הודיע היום כי הוא רוכש את חברת פרסום הפרפורמנס הישראלית abaGada. סכום הרכישה לא פורסם אך לפי הערכות בשוק מדובר על 60-90 מיליון דולר. מבנה העסקה שנחתם תלוי במספר אבני דרך.

מבחינת Dentsu, מדובר על רכישה ראשונה בישראל ועל הצהרת כוונות משמעותית. תאגיד הפרסום פועל בשנים האחרונות בישראל תחת Carat Israel. את הרכישה הוביל לירן חן, כיום מנכ"ל Carat Israel, והיא נעשתה תחת סוכנות הפרפורמנס העולמית של Dentsu - iProspect.

חברת abaGada הוקמה ב-2010 על-ידי 2 יוצאי גוגל ישראל - אייל חן (מנכ"ל) וקובי פרנקנטל. בין לקוחות החברה אפשר למנות את קשת, בזק בינלאומי, קיה, איסתא, גוגל, דנונה וג'ונסון אנד ג'ונסון.

השלושה הקימו את החברה מכספם האישי וכיאה לחברת פרפורמנס התחילו להרוויח בשלבים הראשונים של החברה ולא גייסו כסף חיצוני עבור הקמתה וצמיחתה. החברה פועלות, כאמור, בעולמות הפרפורמנס ובין היתר מציעה שירותי פרסום וקידום לפי מודלים של PPC (תשלום פר קליק), SEM (קידום ממומן בתוצאות חיפוש), SEO (אופטימיזציה של קידום אורגני בתוצאות חיפוש) ופרסום דיספליי.

בשנים האחרונות מאז רכישת Carat על-ידי Dentsu, חיפשה הנציגות הישראלית אחר חברות מקומיות לרכישה לאור ההיכרות עם השוק הישראלי שמוטה טכנולוגיה.

כך, הרעיון מאחורי העסקה היה לאפשר דריסת רגל דיגיטלית בישראל ובעולם, באמצעות הפתרון הפרסומי שפיתחה abaGada ובאמצעות הלקוחות הבינלאומיים של החברה.

עד היום פעילותה של Carat בישראל הייתה בעיקר בעולמות האוף ליין והגישה של Dentsu בשנים האחרונות היא להיכנס לעולמות הדיגיטל. בעקבות העסקה, תתמזג abaGada ו-22 עובדיה עם חברת Carat Israel ו-7 העובדים שלה לפעילות מקומית אחת תחת השם Dentsu Aegis Israel.

פעילות הפרפורמנס של abaGada תיקרא iProspect Israel. מנכ"ל abaGada, אייל חן, ישמש כמנכ"ל Dentsu Aegis Israel וידווח לתיירי ג'דות, מנהל אזור צרפת והמזרח התיכון ב-Dentsu.

אייל חן, מנכ"ל abaGada, אמר בעקבות הרכישה כי "אנחנו מתרגשים לקראת הצטרפותנו ל-Dentsu ולהציע את שירותי הפרסום הדיגיטליים והטכנולוגיה שלנו למותגים גלובליים נוספים. הצוות הדינמי שלנו ישמש כצינור המקשר בין החדשנות של השוק הישראלי לבין Dentsu ולרשת הפרפורמנס העולמית שלה iProspect תוך כדי שאנחנו ממשיכים להעניק את הערך הגבוה ביותר בפרסום דיגיטלי".

"חברת abaGada היא עסק מצליח במיוחד שמתאים לנו גם מבחינה אסטרטגית וגם מבחינה גיאוגרפית. העסקה מסמנת צעד חשוב נוסף בצמיחה המתמשכת של Dentsu ושל היכולות הדיגיטליות שלה", הוסיף תיירי ג'דות, מנהל אזור צרפת והמזרח התיכון ב-Dentsu.

תאגיד הפרסום היפני נחשב לאחד הגדולים בעולם ומדורג במקום הרביעי אחרי WPP, Omnicom-Publicis ו-Interpublic.