יגיעו לפשרה? פגישה נוספת בין נתניהו לכחלון הלילה

סלע המחלוקת נותר בעינו - דרישת כחלון לקבל לידיו את מנהל התכנון שנמצא באחריות משרד הפנים ■ על פי הערכות חתימה לא תתאפשר ביממה הקרובה ■ מוקדם יותר היום ריבלין העניק לנתניהו הארכה של 14 יום להקמת ממשלה

משה כחלון / צילום: תמר מצפי
משה כחלון / צילום: תמר מצפי

לאחר שתמה התקופה הראשונה להרכבת הממשלה, מנסה ראש הממשלה בנימין נתניהו להאיץ את המשא ומתן הקואליציוני עם כולנו במטרה להגיע לחתימה על הסכם בקרוב. הלילה צפוי ראש הממשלה להיפגש שוב עם יו"ר כולנו, משה כחלון במעונו הרשמי, ובמקביל צפויים להיפגש צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל כולנו כדי להמשיך ולהתקדם. על פי הערכות חתימה לא תתאפשר ביממה הקרובה. סלע המחלוקת נותר בעינו - דרישת כחלון לקבל לידיו את מנהל התכנון שנמצא באחריות משרד הפנים.

במערכת הפוליטית ממתינים עדיין להחלטתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שהתבקש לוותר על תיק הפנים או להסתפק במשרד הפנים ללא מנהל התכנון אולם בתוספת משרד הדתות.

מוקדם יותר היום הגיע נתניהו למשכן הנשיא במטרה לבקש מנשיא המדינה ראובן ריבלין להאריך את משך הזמן העומד לרשותו להקמת ממשלה בשבועיים. לאחר שריבלין נתן לנתניהו את הארכה, יאלץ נתניהו להציג את ממשלתו החדשה עד ל-6 במאי. "באתי לכאן הבוקר לבקש הארכה על מנת שאוכל להשלים את מלאכת ההרכבה", אמר נתניהו לריבלין. "התקדמנו, אבל דרוש לי זמן נוסף על מנת שהיא תהיה יציבה וכדי להגיע להסכמות כדי שנוכל לעמוד בכל האתגרים שעומדים בפני ישראל".

ריבלין השיב לנתניהו כי "הואיל ולא חל שינוי בהמלצה בעקבותיה הטלתי עליך, אני נותן לך בזאת ארכה של 14 יום לצורך הרכבת הממשלה. שיקול דעתו של הנשיא אינו מוגבל במתן אורכה אלא שהוא אינו יכול לתת ארכה מעבר ל42 יום, אולם אם מצטברים שני תנאים- שיש התקדמות ברורה ושלא שונתה ההמלצה, הרי שהנשיא ייתן את הארכה", אמר ריבלין. "אני מאחל לך הצלחה. העם כולו משווע להקמתה של ממשלה שתוכל לקבל החלטות שכן ממשלת מעבר היא ממשלה שהציבור רואה בה דבר שמחויב תיקון. אני מאחל לך שתצליח בימים הקרובים להרכיב ממשלה".