מזכ"ל האו"ם טעם שקשוקה ואמר בעברית: "טעים מאוד"

בין מאות הנציגים מרחבי העולם, השתתפו באירוע של משלחת ישראל לאו"ם לרגל יום העצמאות גם שגרירת ארה"ב באו"ם, סמנתה פאוור, והמדינאי הנרי קיסינג'ר

באן קי-מון / צלם: רויטרס
באן קי-מון / צלם: רויטרס

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הגיע במסגרת חגיגות יום העצמאות של משלחת ישראל לאו"ם, יחד עם רעייתו, למשאית השקשוקה, ה-"שוקה טראק", הישראלית מחוץ לכניסה המרכזית של מטה הארגון בניו יורק. המזכ"ל הודיע בעברית שהתבשיל "טעים מאוד" ואף הוסיף בעברית "חג שמח". הוא איחל לישראל ימים של שלום ושל שגשוג.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, קבל את פניו ואמר: "שקשוקה כמו ישראל- חמה וחריפה כמו הטבע שלה, מגוונת כמו התרבות שלה, ומי שטועם את הטעם, תמיד ירצה לחזור אליו".

באירוע השנתי המסורתי של משלחת ישראל לאו"ם, שהתקיים השנה בסימן אוכל ישראלי, ביקרו מאות דיפלומטים, נציגים מכל העולם ואנשי הקהילה היהודית בניו יורק. האורחים נהנו מיין ישראלי, משמן זית תוצרת רמת הגולן, ומיריד מזון של מטבחים ישראלים. באירוע הוצגו מיזמים ישראלים בתחום המזון, והדיפלומטים אף השתתפו בריקודי עם יחד עם חברי המשלחת.

שגריר ישראל רון פרושאור אמר לנוכחים באירוע: "ישראל היא אמנם מדינה קטנה אבל עם רוח אדירה של חדשנות ויזמות. מדינה שמייצאת פסטה ללא גלוטן לאיטליה, יין לצרפת וקוויאר לרוסיה. אלו היו 67 שנים יוצאות דופן, וזוהי רק ההתחלה. אני גאה לייצג את המדינה הזו ואת העם היהודי בלב משפחת האומות המאוחדות, כשאני יודע את מי אני מייצג ואת מה אני מייצג".