לא רק מוניות: גט טקסי עוברת מתיחת פנים

מפעילת אפליקציית המוניות מוסיפה שירותים נוספים להזמנה דרך האפליקציה שיגיעו בטווח של כ-10 דקות ■ צופה קצב הכנסות שנתי של 500 מ' ד' עד דצמבר מהמוניות בלבד; אין הערכות לגבי ההכנסות מהשירותים החדשים

גט טקסי חושבים בגדול: אחרי שב-4 השנים האחרונות היא הרגילה רבים מאיתנו להזמין מונית דרך אפליקציה, החברה משנה אסטרטגיה ומוסיפה שלל שירותים נוספים שאמורים לפעול בשיטה דומה ויעילה יותר.

אם הכול יעבוד לפי התוכניות, גט טקסי - שמהיום נקראת Gett (כפי שהיא פועלת כבר תקופה בניו-יורק) - תאפשר להזמין פיצה, סושי, מסאז', מניקור, שירותי ניקיון ואפילו רופא עד הבית - שיגיעו בטווח של כ-10 דקות.

על פניו המהלך הנרחב של Gett, בהובלתו של שחר וייסר, מנכ"ל החברה ומי שייסד אותה לצד רועי מור, נראה תמוה. מדוע חברה מובילה בסגמנט של שירותי היסעים באמצעות הסמארטפון מכניסה את עצמם לתחומים חדשים שהיא לא מכירה ולא פחות מבינה בהם? אבל וייסר, שעבר לאחרונה להתגורר בניו-יורק כדי לקדם את פעילות החברה בשוק האמריקאי, הסביר היום (ג') שלא מדובר בגימיק שיווקי אלא במחשבה ארוכה שהייתה לחברה בנושא.

"החלום היה קיים כבר כמה שנים, אבל לבצע אותו היה קשה פרגמטית עד בלתי אפשרי. במשך שנה פעלנו כדי לפתח את הטכנולוגיה, והיום זה סוף-סוף התאפשר לנו להכריז על השינוי", הוא סיפר בשיחת ועידה. "ב-4 השנים האחרונות חסכנו הרבה זמן לאנשים על-ידי זה שאנחנו מביאים להם מוניות ופתרונות תחבורה בצורה נוחה ומהירה. נכון להיום אנחנו מתרחבים, ונוכל לחסוך יותר זמן לאנשים בקטגוריות חיוניות אחרות".

וייסר ציין כי תחום התחבורה - מוניות לצד מכוניות שחורות בניו-יורק - ימשיך להיות חלק עיקרי בפעילות של Gett. "שם המומחיות שלנו, שם נמצאות ההכנסות שלנו, ונמשיך להוביל את התחום ולעשות דברים חדשים בתחום", הסביר.

פיצה בתוך 10 דקות?

הקטגוריה המעניינת ביותר מבין ארבעת התחומים שהחברה הכריזה על כניסה אליהם היום, ואולי התחרותית ביותר, היא בתחום המזון. החברה תאפשר להזמין דרך האפליקציה שלה פיצה, סושי ואפילו מצרכי מזון מרשתות שיווק.

"אנחנו לא הולכים להחליף את החווייה של ישיבה במסעדת גורמה או את חוויית הקניות בסופרמרקט, אבל אם אתה בבית ובא לכם פיצה, יין, שוקולד או פשוט נגמר לכם החלב - תוך כמה דקות המוצרים האלה יהיו אצלכם", הסביר וייסר.

ב-Gett עדיין לא חשפו איך הם מתכוונים להביא ללקוחות מוצר כמו פיצה תוך 10 דקות - כשזמן האפייה ללא המשלוח ארוך מכך. "בהשקה נפרט יותר, אבל את רוב הקטגוריות שאנחנו נציע נוכל לספק תוך 10 דקות", אומר וייסר ומוסיף כי "השירותים החדשים יינתנו מהקריות ועד אילת, למעט מספר שירותים שבשלב הראשון יתאפשרו רק בגוש דן".

מתן השירותים כפוף לעבודה מול ספקים חיצוניים, וב-Gett כבר מנהלים מגעים מתקדמים לשיתופי-פעולה. "יהיו שיתופי-פעולה בודדים, כי אנחנו רוצים לדאוג לאחידות ולאיכות, לצד חוויה טובה יותר מהממוצע בשוק", הוא אומר.

יש לציין כי בכך Gett נכנסת לתחרות ישירה מול היריבה הגדולה שלה, אובר. החברה האמריקאית השיקה לאחרונה את שירות UberEat, שמאפשר הזמנת משלוחים ממסעדות נבחרות בלוס אנג'לס וברצלונה והחל מהיום גם בניו-יורק ושיקגו.

"אובר נכשלה בישראל"

באשר לתחרות בין הצדדים, הפתיע וייסר: "אובר נכשלה בישראל. היא אולי מקום בראשון בארה"ב ועושה שם עבודה יוצאת מן הכלל, אבל בכל מקום אחר היא מספר 2. המצב בארץ מראה את זה. בסין היא 2% לעומת 98% של השחקנים המקומיים, באמריקה הלטינית ובהודו היא כלל לא קיימת. גם כשאתה גדול ומגייס הרבה כסף, זה לא פשוט להתרחב".

לדבריו, "זה אחד הדברים שמבדל בינינו. אנחנו מתמקדים בשווקים הכי גדולים, במקום להתרחב לכל מקום. יש לנו 10 מיליון משתמשים שכבר אוהבים אותנו, ואנחנו רוצים לתת להם עוד דברים. זו האסטרטגיה".

מאובר נמסר בתגובה: "אנחנו מאחלים למר שחר וייסר המון בהצלחה עם תוכניות ההתרחבות שלו, כשבינתיים אובר ממשיכה להיות מחויבת להורדת מחירי הנסיעה, הגברת היעילות בשוק והגברת בטיחות הנוסעים בישראל וביתר 55 המדינות ו-300 הערים בהן היא פועלת ברחבי העולם. בכל מקום בו ישנה תחרות - הצרכן בסוף מנצח, ואלה חדשות טובות עבור הציבור בישראל שמחפש דרכים זולות יותר, בטוחות יותר וזמינות יותר להתנייד ממקום למקום".

תחת אפליקציה אחת

ב-Gett הולכים צעד קדימה אחרי אובר, ומלבד מזון, בחברה מתכננים להציע החל מיולי שירותי יופי ולייף סטייל, כמו מניקור, עיצוב שיער או מסאז'. כמו כן, יוצעו פתרונות לתחזוקת הבית, שכוללים אפשרות להזמין הביתה אנשי מקצוע כמו מנקים או אינסלטורים.

תחום נוסף ומאתגר לא מעט הוא הרפואה, ובכוונת החברה להציע רופא שיגיע עד הבית לבדיקות כלליות. "נעשה את זה יעיל, מהיר ואפקטיבי מבחינת המחיר", אמרו בחברה.

ב-Gett הסבירו כי כלל השירותים החדשים, לצד שירותי המוניות, יינתנו תחת אפליקציה אחת. הדבר אמנם אמור להקל מבחינת השירותים האחרים, אבל עשוי להוביל לבלבול עבור הצרכנים וללחיצה נוספת מיותרת למי שרק רוצה להזמין מונית.

וייסר הסביר את הרעיון מאחורי המהלך: "גם לפני גט טקסי אפשר היה להזמין מוניות. החדשנות היא במקום שבו גט טקסי עשתה את זה. איך אני עושה את זה תוך שניות ספורות - בלי לדבר עם אף אחד ובלחיצת כפתור. לשם אנחנו הולכים. איך אחרי שהזמנתי אני יכול לעקוב אחרי מה שהזמנתי, מתי זה יגיע, לשלם מהטלפון, ובזה נגמר הסיפור", הוא מסביר.

מגייסים עובדים בקצב מהיר

כחלק מהמהלך החדש, ב-Gett מתכוונים להרחיב משמעותית את כוח-האדם. כיום מועסקים בחברה 350 עובדים, מהם כ-150 עובדים בישראל, רובם בפיתוח. החברה צומחת בקצב של 50 עובדים חדשים מדי חודש, והתכנון הוא להגיע ל-500 עובדים ברחבי העולם עד סוף השנה - רק לתחום המוניות.

בדומה למודל שבו עובדת גט טקסי בעולם המוניות, שבו הנהגים אינם עובדי החברה, גם במקרה של התחומים החדשים החברה לא תתנהל ביחסי עובד-מעביד אך תדאג לאיכות השירות.

"כמו שעם הנהגים אנחנו נפגשים איתם, בודקים את הרקע שלהם ואת הרישיונות שלהם ומעבירים להם הדרכות שירות - גם בתחומים החדשים נשקיע בנושא כדי שהם יספקו שירות אדיב ומקצועי", הסביר וייסר.

כמו כן, צפויה בשורה גם ברמת המחיר. "נקבע מחירים אחידים לכולם. כמו במוניות שלנו, לא יהיה משא-ומתן על המחיר. הכול יהיה ידוע ושקוף מראש".

ב-Gett צופים כי עד דצמבר יגיעו לקצב הכנסות שנתי של 500 מיליון דולר משירותי המוניות בלבד. לגבי השירותים החדשים אין הערכות על ההכנסות הצפויות, לפחות לא לפרסום, אך וייסר אמר כי "אני מעריך שתוך שנה מהיום השימוש בקטגוריות החדשות לא יהיה קטן מהשימוש בהזמנת המוניות".

בד-בבד, בחברה חשפו על הדרך שני שירותים שהחברה הולכת להשיק בתחום הליבה של המוניות. בשבועות הקרובים תציע החברה אפשרות להזמנת מוניות גדולות - XL - שיאפשרו 6 מקומות ישיבה, בדומה לשירות שהשיקה המתחרה אובר בישראל בתחילת השנה. בנוסף, בחברה מתכננים לאפשר הזמנת רכבים נגישים לנוסעים בעלי מוגבלויות.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא גלובס טק?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988