איכילוב "חוטף" מבילינסון את כוכב "בייבי בום"

מדובר בפרופ' יריב יוגב, שצפוי להחליף באוגוסט את המנהל המיתולוגי של אגף הנשים והיולדות (ליס), פרופ' יוסף לסינג ■ המינוי כפוף להליך מכרזי

"המדד שמודד את ההצלחה על יתרונותיו וחסרונותיו זה רייטינג, ואני מפרגן ונהנה כשיש רייטינג גבוה", כך סיפר למצלמות חדשות ערוץ 10 בשנה שעברה מנהל מיון יולדות וחדרי הלידה בבית-החולים בילינסון, פרופ' יריב יוגב, שהפך לכוכב "בייבי בום" - סדרת הדוקו-ריאליטי המצליחה של הערוץ. "אני שמח שבסופו של דבר הצלחנו במטרה העיקרית שלנו ומיתגנו את בילינסון", הוא הוסיף אז.

שנה אחרי, מסתבר כי ההצלחה המיתוגית הזו לא פסחה מעיניו של מנכ"ל המרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), פרופ' גבי ברבש, שהציע ליוגב להיכנס לנעליו הגדולות של פרופ' יוסף לסינג, המנהל המיתולוגי של אגף הנשים והיולדות באיכילוב (בית-החולים ליס) שייצא באוגוסט הקרוב לגמלאות.

מינויו של יוגב טעון הליך מכרזי שיושלם בעוד כחודש שבו מתמודדים מספר רופאים נוספים, אולם גורמים שונים במערכת הבריאות כבר מתייחסים לזה כ"עניין סגור". אפילו בבילינסון מקבלים כבר בהשלמה את עזיבתו הצפויה, לאור מה שמכנים שם "הצעה לתפקיד בכיר עם כבוד ואתגר גדול לרופא צעיר".

פרופ' יוגב, בן 44 בלבד, אכן נחשב צעיר מאוד הן ביחס לתפקידו הבכיר כבר עתה והן לאור מעמדו כפרופ' באקדמיה שמשמש מרצה בכיר באוניברסיטת תל-אביב. כבר לאחר שהשלים את ההתמחות שלו לפני פחות מעשור הוא הוצג כעילוי בבילינסון, הרבה לפני שהפך לכוכב טלוויזיה. הוא נחשב לרופא מצוין, אולם קשה להתעלם גם משיקולי הרייטינג הפוטנציאליים: מחלקות היולדות נחשבות למחלקות הרווחיות בבתי-החולים, ואלה משקיעים מאמצים שיווקיים כדי לשכנע נשים ללדת דווקא אצלם - זאת בין היתר על רקע חופש הבחירה המוחלט שניתן ליולדות על פי חוק לבחור את מקום הלידה ללא מגבלה מצד קופות החולים.

מי שמפקפק בקסם הטלוויזיוני ובהשפעה של של פרופ' יוגב, יכול להציץ בכתבה ששודרה בזמנו תחת הכותרת "המיילד הלאומי". אחת המיילדות מתועדת כשהיא אומרת: "כל בעל בחדר לידה שואל איפה הפרופסור ומבקש חתימה מהסלב". יוגב צולם כשהוא מסתובב במסדרונות ביה"ח ככוכב לכל דבר שמפגין בכל הזדמנות ארבע מהתכונות שהפכו אותו לסמל התוכנית: מקצועיות, כריזמה, הומור ואמפטיה.

בעוד כשנה צפוי לפרוש לגמלאות גם פרופ' ברבש, והמועמד המוביל להחליפו הוא פרופ' רוני גמזו, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות. גם גמזו החל את דרכו כרופא נשים שסומן על ידי ברבש עוד בעת התמחותו כמטאור צעיר שעוד יגיע רחוק. זה קרה לאחר משבר שפקד את מחלקת היולדות, וגמזו הצעיר הציג אז תוכנית שהדהימה את ברבש מבחינת הראיה הארגונית והכלכלית. ברבש הפך את גמזו לעוזרו ומינה אותו בהמשך לסמנכ"ל כלכלה רפואית ולמנהל ביה"ח הכללי. על פי הערכות, ההצעה שהועברה ליוגב זכתה לברכתו של גמזו.

בתגובה לידיעה הבהירו גורמים באיכילוב כי מדובר בהליך מכרזי וכי שום דבר בעניין אינו סגור מראש.