חלמאות ישראלית: תראו לאן מוביל שביל האופניים הזה

עיריית רמה"ש לקחה יוזמה והכשירה ברחבי העיר שבילי אופניים ■ המדרכות זכו לשיפוץ וסימוני נתיב חדשים וברורים נצבעו לאורכן ■ רק דבר אחד שכחו בעירייה לעשות...

שביל אופניים, רמת השרון / צילום: מתוך הוידאו
שביל אופניים, רמת השרון / צילום: מתוך הוידאו

ברחוב התומר ברמת השרון הכשירה העירייה שביל אופניים. הנה לכם דוגמה למה שעלול לקרות כשרוצים לסמן "וי" על קיומם של שבילי אופניים - המאמי הלאומית - מבלי לתת את הדעת לתפקוד שלהם כנתיב תחבורה עירוני מסודר לכלי הרכב עבורם נועד.

לאורך המסלול ישנם מספר עצים יפים אשר נטועים בתוך השביל המסומן ולא מאפשרים לרוכב אופניים להמשיך לרכב במסלול (בצילום רואים שניים או שלשה בהפרש של כ 50 מטר). במצב כזה, נותרו לרוכב שתי אפשרויות: לרדת לכביש או לסטות לחלק במדרכה שמיועד להולכי רגל.

מטבע הדברים, יטה רוכב האופניים להסיט את נסיעתו לשטח של הולכי הרגל, ולו רק בגלל שזה נמצא באותו מפלס כמו השביל שלנו. ירידה לכביש אינה נוחה בגלל שלאורך שפת השביל חונות מכוניות, ורכיבה על הכביש אינה מפתה, ברחובות מסוג זה שבהם נוסעות המכוניות במהירות

יוצא שעיריית רמת השרון משסה רוכבי אופניים בהולכי רגל - חלשים בחלשים - במקום להכשיר לתנועת האופניים מסלול ראוי משלה.

משרד התחבורה מתקצב עיריות שסוללות מסלולי אופניים עירוניים, האם לכך מתכוון השר כשהוא מעביר אליהן כספים למטרה זו?

דובר העירייה גונן אליאסי מסר בתגובה: "עיריית רמת-השרון מקדמת פרויקט שבילי הליכה ורכיבה על אופניים, במסלול עוטף מושבה. הקבלן שזכה במכרז לסימון השבילים, עשה טעות טכנית בסימון שגוי בקטע האמור. הנושא הועבר לבדיקה ולטיפול הגורמים המקצועיים במערכת, במטרה למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".