רומן אברמוביץ' מרחיב את רשת מועדוני הכדורגל הבינלאומית שלו

בעלי צ'לסי, שכבר מחזיק בהסכם שיתוף פעולה עם ויטסה ההולנדית, במסגרתו עוברים שחקנים בין המועדונים - במגעים מתקדמים לחתימה על הסכמים עם דומים עם שני מועדונים מבלגיה

רומן אברמוביץ' / צילום: רויטרס
רומן אברמוביץ' / צילום: רויטרס

צ'לסי של רומן אברמוביץ' הבטיחה אתמול (א') זכייה באליפות הפרמיירליג לאחר חמש שנות הפסקה, אך הבעלים הרוסי של המועדון לא נח על זרי הדפנה - וממשיך לרקום תוכניות עתידיות.

"הדיילי מייל" מפרסם כי האוליגרך מנהל מו"מ מתקדם לכריתת הסכם שיתוף פעולה עם מועדון מוסקרון מהליגה העליונה בבלגיה, לאחר שכבר סיכם על חוזה לחמש שנים עם קבוצה מליגת המשנה הבלגית - וויט סטארס בריסל. היו"ר של האחרונה אמר: "זה כבוד גדול למועדון שלי. קיימת אפשרות שכבר בקיץ יגיעו אלינו שניים או שלושה שחקנים מושאלים מצ'לסי. בנוסף, נשלח לאקדמיה של צ'לסי את המאמנים שלנו להשתלמויות". סגן נשיא מוסקרון אישר את המגעים עם אברמוביץ' לתחנת הרדיו הבלגית NOTELE, אך טען כי החתימה על החוזה עדיין רחוקה ("קיבלנו פנייה מצ'לסי, אבל יש עוד מועדונים שאנחנו יכולים לשתף איתם פעולה"). למוסקרון קיים כיום הסכם דומה עם ליל הצרפתית.

לצ'לסי יש מאז 2010 הסכם שת"פ עם מועדון הצמרת ההולנדי ויטסה ארנהיים (שלאחרונה החתים את קפטן מכבי ת"א, שרן ייני). העונה, לדוגמה, השאילה ויטסה מצ'לסי שלושה שחקנים (המגן הברזילאי וואלאס, הקשר הסקוטי ג'וש מקאקרן ושחקן הכנף מבורקינה-פאסו ברנרד טראורה). בסך הכל היו מעורבים המועדונים ב-14 עסקאות השאלה מאז נחתם ההסכם.

מלבד פלטפורמה לפיתוח שחקני הסגל הרחב שלה - נהנית צ'לסי במסגרת העסקאות הללו מזכות ראשונים על רכישת שחקנים מהן. ב-2013 היא קנתה מוויטסה את הקשר ההונלדי מרקו ואן חינקל (כיום מושאל מצ'לסי למילאן) עבור סכום שלפי הדיווחים עמד על 8 מיליון ליש"ט.

אגב, ב-2006, כאשר אברמוביץ' היה על-סף רכישת הפועל ת"א (באמצעות לב לבייב), עסקה שבסופו של דבר לא יצאה אל הפועל - דובר על מודל שיתוף שחקנים דומה בין המועדונים, כאשר חלוץ צ'לסי דאז, קרלטון קול (כיום בווסטהאם), הוזכר כמועמד לנחות בבלומפילד. מספר חודשים לאחר נפילת העסקה, רכשה צ'לסי מהפועל את בן שהר, אז כוכב מחלקת הנוער של המועדון - תמורת כ-320 אלף ליש"ט.