חיזבאללה מדמם: אבידות בקרב קלמון, התנגדות בלבנון

דיווחים: עשרות הרוגים לחיזבאללה ביממה האחרונה - כולל 4 קצינים בכירים בגזרת הרי הקלמון ■ "משלוח" של ארונות קבורה עורר זעם אדיר בלבנון

חסן נסראללה  / צילום: רויטרס
חסן נסראללה / צילום: רויטרס

ארגון הטרור חיזבאללה סופג מכות קשות בקרב בהרי הקלמון בסוריה, במסגרת המתקפה הצבאית נגד הארגונים הסונים בסוריה. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נמנע מלהכריז עד כה על "מתקפת האביב" עליה מדווחים בחודשים האחרונים בתקשורת הערבית, וזאת כנראה בשל האבידות ביממה האחרונה בסוריה.

ב"מעריב" דווח היום כי ארגונים סונים טוענים שחיזבאללה איבד 4 קצינים בכירים ביממה האחרונה. הסונים מדווחים גם על עשרות הרוגים של חיזבאללה, אולם מצד שני גורמים שיעים מדווחים על עשרות הרוגים סונים.

הקרב שגורם לחיזבאללה לדמן מתרחש על רקע דיווחים בתקשורת הערבית על פינוי משפחות של בכירי משטר אסד מדמשק לעיר החוף לטאקיה ועל רקע מה שנראה כערעור מהותי של משטר אסד. חיזבאללה נלחם בימים אלה על גורלו, ונסראללה עצמו הזהיר כי אם משטר אסד ייפול - חיזבאללה יקרוס.

לפי דיווח ב"מעריב", לאחרונה ניצפו שיירות של כלי רכב של חיזבאללה נכנסים לסוריה, ככל הנראה כהכנה לקראת תקיפה באל-קוסייר. עם זאת, בלבנון גוברת הביקורת כלפי חיזבאללה - גם בתוך העדה השיעית. לפי דיווחים בכלי תקשורת בלבנון, "משלוח" של 20 ארונות קבורה ובהם גופות חיילי חיזבאללה שנהרגו בקרבות עורר זעם רב בדרום לבנון ועימותים אף פרצו בין המשפחות לאנשי חיזבאללה.