מחיר הגזענות: שתי נקודות בפועל הורדו ממאזנה של בית"ר ירושלים

ההרשעה הרביעית העונה של קבוצת הכדורגל בגין קריאות גזעניות הובילה את ביה"ד של ההתאחדות להטיל עליה עונש קשה במיוחד, שפוגע במאבקה על כרטיס למוקדמות הליגה האירופית ■ זו הייתה הפעם ה-14 העונה שבית"ר מופיעה בפני ביה"ד

מכה קשה לבית"ר ירושלים: בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל הפחית 2 נקודות בפועל ממאזנה של הקבוצה בטבלת ליגת העל, בשל קריאות גזעניות של אוהדיה במשחק נגד עירוני קרית שמונה כנגד שחקנה הערבי של היריבה, אחמד עבאד.

כמו כן, נענשה בית"ר בסגירת היציע המזרחי באצטדיון טדי למשחק בית אחד, עונש שיופעל במשחק האטרקטיבי מול האלופה מכבי ת"א. בית"ר צפויה לערער על העונשים לבית הדין העליון של ההתאחדות.

הדיין, עו"ד גיורא לנדאו, ציין בפסק הדין כי לעובדה שזוהי הפעם הרביעית בעונת המשחקים הנוכחית (2014/15) שבה בית"ר נאשמת בקריאות גזעניות, הייתה השפעה ניכרת על פסיקתו החמורה. הוא ציין כי נמנע מלהטיל קנס על המועדון בשל הפעולות האקטיביות שבית"ר מבצעת למיגור הגזענות.

מדובר במכה מקצועית קשה לבית"ר, שנאבקת על המקום הרביעי שיוביל להשתתפות במוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה. לאחר הפחתת הנקודות, הידרדרה בית"ר למקום החמישי בטבלה, כשמכבי חיפה תפסה שם את מקומה. השתיים, אגב, ייפגשו לעימות ישיר ביניהן ביום ראשון הקרוב, במסגרת מחזורי הפלייאוף העליון של ליגת העל.

מדובר על אחת העונות הקשות ביותר של בית"ר ירושלים בכל הקשור להעמדות לדין. על-פי הערכות, העונשים שספגה העונה (קנסות, משחקי רדיוס ומשחקים ללא קהל) צפויים לעלות לה מיליוני שקלים. בסך הכל עמדה בית"ר לדין השנה 14 (!) פעמים בשל עבירות שונות (לא כולל העמדות לדין של בעלי תפקידים במועדון), כאשר 12 מתוך העבירות היו בשל התנהגות הקהל (השתיים האחרות בגין איחור בעליית השחקנים למגרש).