הממשלה אישרה פה-אחד את הגדלת מספר השרים

על-פי ההחלטה שאושרה היום, תבוטל הגבלת השרים ל-18 בממשלה החדשה, וכן לא תהיה הגבלה על מספר סגני השרים שימונו

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

הממשלה אישרה היום (א') פה-אחד את הגדלת מספר השרים בממשלת הקרובה. מחר (ב') תובא ההצעה לאישור הכנסת.

בישיבת הממשלה הבוקר נכחו השרים לימור לבנת, נפתלי בנט, אורי אריאל, ישראל כץ, בוגי יעלו, גלעד ארדן ויובל שטייניץ, ואילו שרי ישראל ביתנו, שיו"ר מפלגתם אביגדור ליברמן התפטר מתפקידו כשר החוץ, לא הגיעו לישיבה.

על-פי ההחלטה שאושרה היום, תבוטל הגבלת השרים ל-18 בממשלה החדשה, וכן לא תהיה הגבלה על מספר סגני השרים שימונו.

ביש עתיד הבהירו כי הם נערכים להגשת בג"ץ מיד עם אישור ההצעה בממשלה. ח"כ עפר שלח כתב אמש בפייסבוק בהקשר זה: "ממשלת נתניהו הרביעית מתחילה את דרכה בביזיון. מחר תאשר הממשלה הצעת תיקון לחוק יסוד, שתאפשר לנתניהו להוסיף שרים, סגני שרים ושרים ללא תיק מעבר למה שנקבע ב'חוק המשילות', רק לפני שנה. אותם אנשים שהצביעו במארס שעבר בעד ממשלה של 18 שרים, 4 סני שרים ובלי שרים בלי תיק, לא יסמיקו ולא יסרבו להצעת החלטה שמשמעותה בזבוז של עשרות מיליונים, אובדן אמון הציבור ובושה לכל תהליך דמוקרטי.

"אנחנו נילחם בזה. בבג"ץ, בכנסת, ברחוב. הביזיון הגדול ביותר צפוי בכנסת, אם יסכימו היו"ר יולי אדלשטיין והיועץ המשפטי אייל ינון שחוק המחטף המגונה הזה יעבור בבהילות, בלי דיון, אפילו בלי שיש ועדת חוקה, חוק ומשפט. הנה מה שאמרו שני פוליטיקאים ותיקים כשממשלת ברק ביקשה לעשות תיקון זהה ב-1999 - והיא עשתה את זה בשלבים, בדיון של יותר מחודש בכנסת ובהליך ראוי:

"פוליטיקאי א': 'החוק הזה אנטי דמוקרטי ואנטי מוסרי בעליל. לכן תיגזר המסקנה שכל אדם מוסרי צריך לעשות כל אשר לאל ידו כדי למנוע את קבלת החוק'.

"פוליטיקאי ב': 'הדבר העיקרי הוא ההתייחסות הבוטה של ראש הממשלה לערכים של דמוקרטיה ולגופים שאמורים לייצג את הדמוקרטיה... גם אתם אנשי הקואליציה תסבלו מזה. היו לכם כאן מספיק סיבות והיה צריך כאן מספיק אומץ לב ציבורי כדי להגיד לראש הממשלה: אדוני, תן לנו לנהל בכנסת את העניינים בדרך ציבורית נאותה'.

"ניחשתם? פוליטיקאי א' הוא יובל שטייניץ. פוליטיקאי ב' הוא ישראל כץ. שניהם ירימו מחר את היד בעד אותו חוק ממש, בהליך יותר גרוע ומבזה, כי זה מסדר להם ולחבריהם ג'וב בממשלת מכירת החיסול של נתניהו. אנחנו נהיה שם, כדי לעצור את זה".