ישפאר תובעת משווקת של סוני פלייסטיישן: "מטעה צרכנים"

ישפאר, היבואנית הרשמית של סוני בישראל, תובעת 400 אלף שקל מחברת אינג'ויסטיק מולטימדיה בע"מ וחברת צליל מולטימדיה בע"מ, בגין גניבת-עין והתנהלות מסחרית בלתי הוגנת

סוני פלייסטיישן
סוני פלייסטיישן

חברת ישפאר, היבואנית הרשמית של קונסולת המשחקים סוני פלייסטיישן, הגישה לאחרונה תביעה נגד חברת אינג'ויסטיק מולטימדיה בע"מ וחברת צליל מולטימדיה בע"מ, בגין גניבת-עין והתנהלות מסחרית בלתי הוגנת לכאורה מטעם אינג'ויסטיק. התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי מחוז-מרכז, הוגשה על סכום של 400 אלף שקל.

חברת אינג'ויסטיק היא המשווקת והמפיצה של הקונסולות, וחברת צליל מולטימדיה היא הסניף הראשי של רשת אינגויסטיק.

ישפאר, המשמשת כיבואנית הרשמית בישראל שלסוני מזה למעלה מ-60 שנים, טוענת בכתב התביעה כי אינג'ויסטיק התנהלה באופן מסחרי בלתי הוגן, וזאת "תוך ביצוע שלל עוולות מסחריות של הנתבעות, אשר מכרו קונסולות משחק אותן יבאו ביבוא מקביל, תוך שהן מטעות את הלקוחות ומציגות מצג-שוואה כאילו הקונסולות נרכשו מהתובעת, ועל כן האחריות אשר ניתנת לקונסולות שנרכשו הינה של התובעת".

בכתב התביעה נטען כי "בתקופה שקדמה לכתב התביעה החלו להגיע אל התובעת תלונות על כך שהנתבעות מפרסמות באתר המפר קונסולות פלייסטיישן 4, אותן רכשו, לכאורה, מהתובעת במחירים נמוכים במיוחד, זאת תוך הוספת הכיתוב כי קונסולות פלייסטיישן 4 הללו נהנות מאחריות מטעם התובעת".

ישפאר טוענת כי כאשר אינג'ויסטיק מוכרת את הקונסולות ונשאלת אודות זהות האחריות של המוצר, היא מציגה בחלק מהמקרים שהקונסולות נרכשות מהיבואנית הרשמית, ישפאר. בעת הצגת עובדה מוטעית זו, לטענתה, אינג'ויסטיק לא מספקת לרוכשים אלה תעודת אחריות, אלא טוענת כי הקבלה היא האחריות. משכך, ישפאר טוענת כי מוטלת עליה אחריות שלא כדין ותוך שהיא מטעה את לקוחות אינג'ויסטיק.

"עסקינן במכירת מוצר חשמלי, אשר אחריות היבואן הרשמי בנוגע אליו הינה רבת-חשיבות עבור הצרכן, ועלותו היא משמעותית עבור האדם הממוצע, כך שהחובה המוטלת על היבואן המקביל להבהיר לצרכן את המשמעויות של רכישת מוצר שכזה, אשר יובא ביבוא מקביל, גדולה יותר".

עוד טוענת ישפאר כי "אין מדובר ב'חשש להטעיה' - אשר הוא כשלעצמו מספיק לצורך מתן פיצוי - אלא עסקינן בהטעיה בפועל, מכוונת, רשמית, מתוזמנת על-ידי הנתבעות, שהינן רשת של חנויות".

ישפאר מדגישה כי היא אינה מתנגדת ליבוא מקביל של קונסולות סוני, אלא היא מתנגדת ל"תחרות לא הוגנת, גניבת-עין, הטעיית הלקוח והכבדה, תוך המצאת סיפורים ושקרים ללקוח, אשר פוגעים, בין היתר, במוניטין התובעת, כאשר על מנת למכור את קונסולות המשחק שייבאו, משקרות הנתבעות ללקוחות וטוענות כי הקונסולות נהנות מאחריות ושירות של התובעת".

ישפאר מיוצגת בידי עו"ד סער גרשוני, ואת אינג'ויסטיק וצליל מייצגים עורכי הדין ליאור שבי ונדב ארגוב.

הנתבעות: "תביעה קנטרנית"

באי-כוחן של אינג'ויסטיק וצליל מסרו: "חברת אנג'ויסטיק הצליחה בעזרת תמהיל של יבוא מקביל ורשמי להביא להוזלת מחירי הקונסולות הנמכרות בחנויותיה ובאתר האינטרנט במאות שקלים ביחס למחירים בהן משווקות קונסולות הנרכשות מישפאר. נדמה כי כל מטרתה של ישפאר, בתביעתה הקנטרנית, היא למנוע מציבור הצרכנים הרלוונטי ליהנות מתחרות בין חנויות וקונסולות במחיר מוזל.

"התביעה מתבססת על לא יותר מאמרות-אגב של בית המשפט העליון וחצאי-טענות, אשר אנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט ידחה בשתי ידיים. אנג'ויסטיק מקפידה על מסחר הוגן בחנויותיה ובאתר האינטרנט, ונמנעת מכל הטעיה מכוונת של לקוחותיה או רכיבה על מוניטין של גורמים אחרים בשוק".