נתניהו נפרד מהראל לוקר והעניק לו מטבע שקל עתיק

ראש הממשלה נפרד אתמול ממנכ"ל משרדו באירוע פרידה חגיגי במשרד החוץ בירושלים ■ "צא לנוח, תהיה קצת עם משפחתך המקסימה, אבל תחזור", אמר נתניהו ■ לוקר: "כל הלחצים במדינה המורכבת הזו מתנקזים בסוף לאדם אחד"

 פרידה ממנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר צילום חיים צח / לע"מ
פרידה ממנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר צילום חיים צח / לע"מ

"צא לנוח, תהיה קצת עם משפחתך המקסימה, אבל תחזור. אנחנו אוהבים אותך ואנחנו זקוקים לך", כך נפרד ראש הממשלה בנימין נתניהו ממנכ"ל משרדו היוצא הראל לוקר באירוע פרידה חגיגי שנערך אמש (א') במשרד החוץ בירושלים. נתניהו בחר להעניק ללוקר כשי פרידה מטבע "שקל" עתיק שמסמל את טיפולו בכלכלה ובחברה.

לוקר, המסיים את תפקידו בתום שלוש וחצי שנים, יוחלף על-ידי מנכ"ל חברת השכרת הרכב אוויס יואב הורוביץ. באירוע השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, בכירי המגזר הציבורי ומשרדי הממשלה, שרים בעבר ובהווה, ראשי רשויות, ח"כים, שגרירים, יועצי רה"מ, עובדי המשרד ובני משפחתו של הראל.

לוקר, 50, עו"ד בהכשרתו ושותף במשרד פרטי, מונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו למנכ"ל משרדו בסוף 2011. לוקר הוא אחיו הצעיר של מי שהיה באותה תקופה מזכירו הצבאי של ראש הממשלה האלוף במיל' יוחנן לוקר. במסגרת תפקידו ניהל את עבודת המטה של הממשלה בנושאים הכלכליים-חברתיים ופעל בנושאים אלה כאיש הביצוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול שרי ומשרדי הממשלה, ראשי רשויות, משקיעים זרים והמגזר העסקי. לוקר פעל ליצירת מנועי צמיחה, פיתוח הפריפריה וקידום רפורמות כלל משקיות. כמנכ"ל משרד ראש הממשלה היווה כתובת לבוררות, גישור והסרת חסמים בעבודת הממשלה.

לוקר ביקש מראש הממשלה בנובמבר האחרון לסיים את תפקידו בתום שלוש שנים. עם הקדמת הבחירות וקבלת האחריות על שמונה משרדים כלכליים ביקש ראש הממשלה מלוקר להישאר עד לאחר הבחירות. בתקופת הביניים שהסתיימה אתמול עסק בין היתר בקידום תכנית שוהם 3 להעברת בסיסי צה"ל לדרום הארץ, אישור תזכיר חוק המזומן סיכום מתווה העלאת שכר המינימום מול ההסתדרות והתאחדות התעשיינים, החלטת ממשלה למנגנון קצובת הכהונה לסגל הבכיר בשירות המדינה (קדנציות ורוטציות) והקמת רשות הסייבר.

בד בבד פעל לוקר בשם ראש הממשלה בניהול העניינים השוטפים של שמונת משרדי הממשלה שבאחריותו מול הדרגים המקצועיים בהם שימש ראש הממשלה כשר בפועל, ובפרט משרד האוצר.

לוקר פנה בנאומו לראש הממשלה ואמר: "הייתה לי הזכות לעבוד איתך, כאחד היועצים הקרובים והבכירים שלך. כל הלחצים במדינה המורכבת הזו מתנקזים בסוף לאדם אחד. הייתי לצידך כל הזמן, גם ברגעים הקשים, וראיתי את הנטל העצום. זה היה אחד המנועים האדירים שדחפו אותי כל יום ויום - לנסות ולהוריד ממך כמה שיותר מטלות. להביא לך פתרונות ולא בעיות". לוקר, בן לניצול שואה, הוסיף כי : "הקרבן ששילם עמנו בכל דור ודור, ובפרט בשואה, ובמלחמות ישראל, כדי לקיים את המדינה והתרבות שלנו, הקרבן הזה צריך להמריץ כל אחד ואחת מאיתנו, לעבוד - קשה -מאד! כדי שהמדינה שלנו תהיה ראויה לקרבן העצום הזה".