קנדה שוקלת להעמיד לדין כל מי שיוזם חרם על ישראל

דיווח בקנדה: הממשלה שוקלת להחיל את חוק "פשע שנאה" על מארגני חרם על ישראל ■ המהלך מכוון בעיקר נגד ארגון BDS הפרו-פלסטיני ■ רשת CBC: "קנדה מתייצבת לצד ישראל יותר מכל מדינה אחרת בעולם"

סטיבן הרפר - ראש ממשלת קנדה/ צילום:רויטרס
סטיבן הרפר - ראש ממשלת קנדה/ צילום:רויטרס

ממשלת קנדה, בראשות סטיבן הרפר, שוקלת להחיל את חוק "פשע שנאה" על מי שיוזם חרם מאורגן על ישראל - כך דווח ב-CBC News בקנדה.

לפי הדיווח, המהלך עלול לגרור מחאה מצד גורמים המבקרים בחריפות את ישראל ופועלים נגדה, כמו למשל United Church of Canada או ארגונים הפעילים בחלק מהקמפוסים.

מהדיווח עולה כי ממשלת קנדה בוחנת את חוקיות המהלך, כלומר האם הדבר יתנגש עם חוקת קנדה וייפסל על-ידי בית המשפט.

קנדה נחשבת לידידה גדולה של ישראל, ואם היא אכן תוציא את המהלך הזה לפועל, הדבר ייחשב כצעד אגרסיבי במיוחד. מדובר בתגובה למהלכים שמוביל הארגון הפרו-פלסטיני BDS (רש"ת: Boycott, Divest and Sanction) נגד ישראל עוד מ-2006.

"נראה כי קנדה מתייצבת לצד ישראל יותר מכל מדינה אחרת בעולם", נכתב באתר CBC. בינואר האחרון אמר שר החוץ דאז של קנדה, ג'ון ביירד, כי פעילות BDS מסמלת "סוג חדש של אנטישמיות".

ימים ספורים לאחר מכן, השר לביטחון פנים הקנדי, סטיבן בלייני, השווה באו"ם בין יוזמות חרם על ישראל למעשים אנטישמיים ופעולות טרור כמו ההתקפות בפריז לפני מספר חודשים. בלייני אמר כי ממשלתו תגלה "אפס סובלנות" כלפי BDS.