פינוי-בינוי בהרצליה: 362 דירות חדשות במקום 124 ישנות

מנרב: המתחם המיועד לפינוי-בינוי, בשטח כ-10 דונם, כולל 9 בניינים בני 3-4 קומות שנבנו בשנות ה-60, חלקם בנייני רכבת

פינוי בינוי בהרצליה / צילום: קיקה בראז אדריכלים
פינוי בינוי בהרצליה / צילום: קיקה בראז אדריכלים

חברת מנרב מקדמת פרויקט פינוי-בינוי בהרצליה. החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של תכנון הפרויקט לאחר שבעלי הדירות במתחם בחרו בה במסגרת מכרז שנערך ליזמים.

מדובר בפרויקט המתייחס לשורה של בניינים ישנים הכוללים 124 דירות ישנות ברחובות מירון ובר-כוכבא בעיר. על-פי התוכנית שמקדמת החברה מוצע לבנות במתחם 362 דירות בבניינים חדשים בני 7-15 קומות מעל קומת מסחר. החברה הגישה לוועדה המקומית מספר חלופות לתכנון הפרויקט כאשר חלקן מתייחסות ל-362 יחידות דיור חדשות וחלקן למספר גבוה יותר של דירות חדשות. את חברת מנרב מייצג עו"ד חגי אדורם ואת בעלי הדירות במתחם מייצג עו"ד ארנון יהב. במקביל, העסקה קודמה בסיוע איתי סמדר, מנהל תחום התחדשות עירונית בחברת מנרב.

המתחם המיועד לפינוי-בינוי, בשטח כ-10 דונם, כולל 9 בניינים בני 3-4 קומות שנבנו בשנות ה-60, חלקם בנייני רכבת. הדירות הקיימות היום במתחם הן דירות קטנות בשטח של כ-66 מ"ר בממוצע.

מנרב דיווחה הבוקר לבורסה כי עד כה חתמו עם החברה 101 בעלי דירות במתחם, המהווים למעלה מ-80% מבעלי הדירות. עוד דיווחה החברה כי היא החלה בתהליך קידום התב"ע החדשה מול הוועדה המקומית. במסגרת ההסכם עם הדיירים הקיימים, הם יהיו זכאים לדירות 4 או 5 חדרים חדשות, הכוללות מרפסת שמש חנייה תת-קרקעית ומחסן. מהחברה נמסר כי על-פי ההסכם, כל בעל דירה צפוי לקבל דירה חדשה בשטח הגדול יותר בכ-35 מ"ר דירתו הקיימת.

בחברה מעריכים כי הדירות החדשות שייבנו במתחם יוכלו להימכר ברמת מחירים של החל מ-2 מיליון שקל, זאת בהתאם לתנאי השוק היום. על-פי נתונים אלה מדובר בפרויקט בהיקף של כחצי מיליארד שקל (בניכוי הדירות שיחזרו לבעלי הדירות המקוריים).

"הפרויקט ממוקם בשכונת נווה ישראל, שהוגדרה בעבר כאזור שיקום שכונות", מספר אבי ביתן, סמנכ"ל השיווק של חברת מנרב פרויקטים, "המצב של הבניינים שנבנו בשנות ה-60, רעוע. התחלנו באיסוף החתימות מהדיירים לפני פחות מ-3 חודשים, וכבר הגענו ללמעלה מ-80% חתימות. אני מעריך שבשבועות הקרובים ייחתמו יתר ההסכמים. מנרב ממשיכה לבדוק פרויקטים נוספים בתחום ההתחדשות העירונית באזורי הביקוש, מאחר ועתודות הקרקע במרכזי הערים במרכז הארץ התדלדלו".

נציין כי חברת מנרב מעורבת במספר פרויקטים נוספים במסגרת התחדשות עירונית שנמצאים בשלבים שונים של הליכי אישור בוועדות המחוזיות. עוד חשוב לציין כי אומנם החברה נבחרה על-ידי הדיירים אך עדיין מדובר בשלב מוקדם של התהליך. במקביל, גם בדיווח החברה לבורסה מציינת החברה כי ליציאתו לפועל של הפרויקט עוד מספר תנאים מתלים כמו גם הצורך לאשר את התב"ע במתחם. בחברה מתקשים להעריך את לוחות הזמנים ליציאתו לדרך של הפרויקט.