סרטון פאנטה - בראש מדד הפרסומות של יו-טיוב באפריל

לראש המדד של חודש אפריל הגיעה הפרסומת לפאנטה, שמציעה לתלמידים עזרה לא צפויה במבחן בכיתה

הפרסומת של פאנטה ביו-טיוב
הפרסומת של פאנטה ביו-טיוב

אחרי 4 חודשים, פאנטה חוזרת לראש מדד הפרסומות של יו-טיוב ו"גלובס" עם פרסומת חדשה ואקטואלית לתקופת הבחינות בבתי-הספר. הפרסומת, תחת השם "Want a Fanta test", מנסה לקלוע לטעמם של בני-הנוער ומראה איך פחית פאנטה אחת מספיקה כדי לדעת את התשובה במבחן, כי כשלוקחים שלוק ומרימים את הראש - התשובה רשומה על התקרה.

הפרסומת אמנם באנגלית עם לוק של חו"ל, אך נראה כי המסר עובר בלי בעיות. באמצעות משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, בחברה המרכזית למשקאות קלים השקיעו משאבים רבים כדי לקדם את הפרסומת, שהגיעה ל-833 אלף צפיות במהלך חודש אפריל. מבחינה ויראלית היא לא תפסה חזק מספיק וסיימה את החודש עם כ-120 לייקים וכ-90 שיתופים ביו-טיוב.

אל המקום השני הגיע מותג מזון נוסף, חומוס אחלה, שצירף אליו את דמותו המוכרת של אבי הזמר כדי לייצר סרטון מלווה בשיר משעשע על החומוסיה של אבי לקראת יום העצמאות. באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי הגיעה הפרסומת ל-388 אלף צפיות, וזאת לצד כ-50 לייקים, כ-50 שיתופים ביו-טיוב וכמות קטנה יותר בפייסבוק.

השרוטונים נכנסו למדד עם לשכת סוכני הביטוח

המקום השלישי מפתיע למדי. ראשית, ברמת המפרסם עצמו. מדובר בפעם הראשונה כנראה שבה לשכת סוכני הביטוח בישראל מחליטה לקפוץ למים העמוקים ולפרסם באינטרנט. כן, בעוד שחקנים כמו אי.די.בי דרך שני המותגים שלה - ביטוח ישיר ו-9,000,000 - מפרסמים לא מעט ברחבי הרשת, סוכני הביטוח נשארו קצת מאחור.

כדי להישאר מעודכנים, הם חברו לחברת שרוטונים, שלא רק מפעילה את ערוץ היו-טיוב הפופולרי בישראל, אלא גם מככבים ברשימת הסרטונים הנצפים ביותר מאז הקמת יו-טיוב, וגם להם זו הפעם הראשונה במדד הפרסומות.

שיתוף-הפעולה הביא לסרטון "הסוכן המפורסם בעולם מדבר", שבו נראית דמותו המאוירת של ג'יימס בונד, כשהוא יושב על הבר ומדבר עם הברמן ומספר על מעלליו. אך בעוד שהברמן חושב שהוא מספר על היותו סוכן חשאי, בונד בכלל מדבר על היותו סוכן ביטוח.

הסרטון הניב כ-350 אלף צפיות, וכיאה לשרוטונים, הצליח לא רע ברמה הוויראלית עם כ-1,170 לייקים, כ-60 שיתופים וכ-50 תגובות בפייסבוק. את הסרטון יצר משרד פרסום ליאו ברנט.

במקום הרביעי אפשר למצוא את בר רפאלי עם מותג האופטיקה קרולינה למקה ברלין, שכבר כיכב בעבר במדד הפרסומות של יו-טיוב ו"גלובס". הפעם מדובר בפרסומת לקולקציית קיץ 2015, ובאמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן ושיתוף-פעולה משעשע עם כוכב "המרוץ למיליון" אוריאל יקותיאל, הפרסומת הגיעה ל-332 אלף צפיות במהלך אפריל.

ההחלטה לחבור ליקותיאל, לצד הבחירה בשיר הפופולרי "It's All About the Bass", הניבה נתונים ויראליים מצוינים - כ-230 לייקים ביו-טיוב וכ-1,145 לייקים נוספים בפייסבוק. הפרסומת שותפה כ-150 פעמים ביו-טיוב וכ-40 פעמים נוספות בפייסבוק.

את המדד הפעם סוגרת פרסומת של מותג החיתולים המצליח האגיס, תחת הכותרת "ישראל מתייבשת". הרעיון של הפרסומת היה לרכוב על פרסומת מפורסמת מהעבר, שבה כיכבה בין היתר בר רפאלי, ובאה להסביר שצריך לחסוך במים כי ישראל מתייבשת. הפעם מדובר, כאמור, בייבוש מכיוון אחר - כזה שקשור יותר לעולם החיתולים והתינוקות.

עם פרזנטוריות כמו מיכל ינאי ואיגי וקסמן, הפרסומת, שנעשתה באמצעות משרד הפרסום מקאן, הניבה כמות נמוכה יחסית של צפיות עבור המדד החודשי (141 אלף), וגם ברמה הוויראלית היה קשה לראות הצלחה עם כ-30 שיתופים ביו-טיוב וכ-15 לייקים.

 

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי חברת vidIQ האמריקאית, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, שבהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.

מדד הפרסומות של יוטיוב
 מדד הפרסומות של יוטיוב