רווח תפעולי של פחות ממיליון שקל לסקיילקס ממכירת מכשירי סמסונג

סקיילקס חזרה להציג הון חיובי, בעקבות הסדר החוב, אך עלולה להתקשות בתשלומי האג"ח ■ החברה: "מעריכה שתוכל לעמוד בהתחייבויות בעתיד הקרוב"

אחרי הסדר החוב שהעביר את הבעלות בחברת סקיילקס לידי נושי האג"ח, בתחילת חודש מארס, מדווחת היום החברה על רווח גבוה של 477 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2015, אשר אפשר לה לחזור ולהציג הון עצמי חיובי.

מדובר במחזה לא שכיח, לאחר שבשנים האחרונות דיווחה סקיילקס על הפסדי עתק כתוצאה מהשקעה כושלת, שבוצעה תחת בעל השליטה הקודם - אילן בן דב, במניות השליטה בחברת הסלולר פרטנר.

הסיבה המרכזית לרווח הרבעוני היא חשבונאית: סכום של 576 מיליון שקל נרשם כרווח ממחילת חוב אג"ח במסגרת הסדר הנושים שעברה החברה, שנוצר בעקבות גריעת כלל איגרות החוב של סקיילקס והכללת רכיבי הסדר החוב בהתאם לשווי ההוגן.

ההחזקה של סקיילקס במניות פרטנר (נכון להיום מדובר על פחות מ-0.5% ממניות חברת הסלולר, משום שרוב החזקתה עברה לכונס נכסים כשעבוד למחזיקי האג"ח) קיזזה חלק מהרווח; על רקע הירידה במחיר מניית פרטנר וגריעת ההשקעה מהדוחות, רשמה סקיילקס ברבעון הפסד של כ-90 מיליון שקל, שנזקף לירידה בשווי ההוגן של ההשקעה.

הנכס המרכזי שנותר בידי סקיילקס לאחר הסדר החוב הוא הזיכיון ליבוא מכשירי הסלולר והטאבלטים של הענקית הקוריאנית סמסונג, פעילות שבעבר נחשבה למדפסת רווחים משומנת. אשתקד שונה הסכם הזיכיון בין סמסונג לסקיילקס באופן הפוגע בסקיילקס, שכבר אינה משווקת את מכשירי סמסונג למפעילות הסלולר כמו בעבר, אלא רק בשוק הפתוח.

כתוצאה מכך, ברבעון הראשון נחתכו הכנסות החברה ב-46.2% ל-144 מיליון שקל, לעומת כ-269 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח מפעולות רגילות נפל ב-90.2% ל-961 אלף שקל בלבד. הרווחיות הנמוכה מפעילות שיווק מכשירי הסלולר מעלה תהייה לגבי יכולת החזר החוב של סקיילקס שלאחר ההסדר, כאשר ההחזר השנתי צפוי לעמוד על כ-12 מיליון שקל (סך כל חוב האג"ח הוא כ-220 מיליון שקל). בדוח נכתב שהחברה מעריכה כי תוכל לעמוד בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין, על בסיס תוכניות העבודה שלה, תקציבה, תחזית תזרימי המזומנים ומבנה החוב, ולאור ייצוב מערכת היחסים העסקית עם סמסונג.

ועידת שוק ההון 2015
 ועידת שוק ההון 2015

חילופים בכסא המנכ"ל

סקיילקס נמצאת כיום בשליטת חברת ההשקעות לפידות של יעקב לוקסנבורג (לוקסי), שמחזיקה ב-24.5% ממניותיה ועשויה להגדיל את החזקתה בהמשך. לפני הסדר החוב, לפידות החזיקה באג"ח סקיילקס והחברה האם לשעבר, סאני (שגם היא הגיעה לחדלות פרעון). בדוחות הכספיים שלה לשנת 2014 רשמה לפידות הפסד של 44 מיליון שקל מניירות ערך סחירים, שנבע בעיקרו מההשקעה בסקיילקס.

סקיילקס, הנסחרת בשווי 25 מיליון שקל בלבד, מנוהלת כיום על ידי ענת שפכט כהן, שהחליפה באחרונה בתפקיד את יצחקי בנציוני. הסדר החוב שנחתם בחברה, והושלם כאמור לפני כחודשיים וחצי, כלל תספורת של לפחות 50% מחוב בהיקף שהיה קרוב ל-1 מיליארד שקל. ההסדר כלל הנפקת סדרת אג"ח חדשה לנושים, הצמודה למדד המחירים לצרכן ונושאת ריבית שנתית של 2%. עם השלמת הסדר החוב, נושי החברה הפכו לבעליה ומחזיקים ב-99.9% מההון המונפק של החברה.

לפרטים והרשמה לוועידת שוק ההון - לחצו כאן

סקיילקס פעילות מכירת מכשירי סמסונג
 סקיילקס פעילות מכירת מכשירי סמסונג