הטיפ היומי: מניית סאפיינס מוערכת בחסר

מחלקת המחקר של ברקליס מעריכה כי לחברה יש אפשרות להגדיל את ההכנסות ואת שולי הרווח ב-2015 והלאה ■ מחיר היעד למניה הוא 10 דולר, פרמיה של כ-6% על מחיר השוק

חברת התוכנה סאפיינס / צילום: אתר החברה
חברת התוכנה סאפיינס / צילום: אתר החברה

חברת התוכנה סאפיינס נסחרת במקביל ברשימה המשנית של הנאסד"ק (סימול: SPNS) ובתל אביב, ושווי השוק שלה הוא כ-448 מיליון דולר. סאפיינס, מקבוצת פורמולה שבשליטת אסקו, מספקת פתרונות תוכנה לשוק הביטוח.

בשבוע שעבר נכחנו בארה"ב בפגישות למשקיעים, יחד עם סמנכ"ל הכספים של סאפיינס, רוני גלעדי, וסמנכ"לית השיווק, יפה כהן-יפרח. הפידבק היה חיובי, והמשקיעים מאמינים שלהנהלת סאפיינס יש חזון שיכול לקחת את החברה לרמה אחרת. המוצרים של סאפיינס יכולים להתאים לרוב הוורטיקלים של תעשיית הביטוח; המשקיעים היו רוצים לראות את החברה משקיעה באופן אגרסיבי יותר בשיווק, ומצפים ממנה לגייס עוד אנשי מכירות, במטרה להגדיל את המודעות כלפיה ולהצמיח את המכירות.

סאפיינס קיבלה החלטה אסטרטגית להיות האינטגרטורית של הפתרונות של עצמה. למרות שתחום השירותים (כ-75% מסך ההכנסות) מניב שולי רווח נמוכים יותר, המשקיעים מכירים בערך שהשירותים מביאים לעסקי החברה - כמו למשל זרם ברור של הכנסות חוזרות ויחסים לאורך זמן עם הלקוחות.

בפגישות הוסבר הרציונל שמאחורי הרכישה האחרונה שסאפיינס ביצעה, של IBEXI מהודו, עם כוח העבודה הגדול שלה אוף-שור. המשקיעים מצפים מסאפיינס להמשיך לבצע רכישות שיתרמו לרווח, ולהטמיע את החברות הנרכשות בהצלחה. בעיקר מדובר על רכישות שמטרתן להרחיב את בסיס הלקוחות ולהוסיף מוצרים משלימים.

הנהלת סאפיינס עושה עבודה טובה בכל הקשור לצמיחת ההכנסות, עם שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 16% בשנים האחרונות. עם זאת, המשקיעים היו רוצים שהחברה תספק תחזית רב-שנתית, הן להכנסות והן לשולי הרווח.

אז מה לעשות עם המניה? מניית סאפיינס עלתה בכ-31% מאז פרסום דוחות 2014 בסוף פברואר, לעומת עלייה של כ-2% במדד נאסד"ק. אנחנו מעריכים שלחברה יש אפשרות להגדיל את ההכנסות ואת שולי הרווח ב-2015 והלאה. אנחנו ממשיכים להאמין שהחברה מוערכת בחסר.

מחיר היעד שלנו למניה הוא 10 דולר, פרמיה של כ-6% על מחיר השוק. המחיר מבוסס על מכפיל EV/sales של 2.3 ל-2016 - רחוק ממכפיל הקונצנזוס למתחרה, Guidewire, שהוא 6.3. המלצתנו היא "תשואת יתר".

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם