הטיפ היומי: שחקנית גדולה בתחום התוכנה שצומחת מהר

במחלקת המחקר של Roth Capital ממליצים "קנייה" על מניית Salesforce.com במחיר יעד של 80 דולר, פרמיה של 7% על מחיר המניה בבורסה

חברת התוכנה Salesforce.com  / צילום: בלומברג
חברת התוכנה Salesforce.com / צילום: בלומברג

חברת התוכנה Salesforce.com נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-49 מיליארד דולר. החברה, שהוקמה ב-1999, מובילה את שוק פתרונות התוכנה בתחום ניהול קשרי לקוחות (CRM), והיא מציעה מגוון פתרונות תוכנה במודל של פלטפורמה כשירות, כולל יישומי מחשוב ענן. החברה מעסיקה קרוב ל-17 אלף עובדים.

Salesforce.com פרסמה לפני כשבוע את דוחות הרבעון הראשון לשנת הכספים 2016, והתוצאות היו טובות. הרווח הנקי פרופורמה היה 16 סנט למניה, בעוד אנחנו ציפינו ל-14 סנט על רקע עונתיות, ולכן מדובר על אפסייד מרשים לדעתנו. בכך הרווח למניה גדל בהשוואה לרבעון המקביל, למרות ההוצאות הגבוהות יותר של החברה בתחילת השנה. תחזית החברה מדברת על צמיחה של למעלה מ-20% בהכנסות, למרות האתגרים מכיוון שערי החליפין ולמרות הקושי בהשגת שיעורי צמיחה כאלה, ככול שההכנסות גבוהות יותר (כיום קצב ההכנסות השנתי כבר גבוה מ-6 מיליארד דולר).

ברבעון הראשון הכנסות החברה צמחו ב-23.2% ביחס לרבעון המקביל, לשיא של למעלה מ-1.5 מיליארד דולר. Salesforce.com העלתה שוב את תחזיותיה לשנת הכספים 2016. התחזית הנוכחית היא להכנסות של 6.52-6.55 מיליארד דולר.

לאור האפסייד ברווחי החברה ברבעון, אנחנו מעלים את התחזיות שלנו ל-2016. בשורת ההכנסות העדכון הוא מ-6.49 מיליארד דולר ל-6.52 מיליארד דולר, ובשורת הרווח הצפי הנוכחי שלנו הוא ל-71 סנט למניה לעומת 67 סנט למניה קודם. אם Salesforce.com תמשיך להציג ביצועים גבוהים יותר מהצפי הנוכחי בשורת הרווח, היא עשויה להיות ראויה למכפיל גבוה יותר ולמחיר יעד גבוה יותר למניה.

בנטרול המזומנים, מניית החברה נסחרת במכפיל 7.6 על קצב ההכנסות השנתי, נמוך ממכפיל השיא שנרשם ב-2014 (9), אך הרבה מעל המכפיל הממוצע של קבוצת ההשוואה שלה, 5.2. מכיוון שהיא השחקנית הגדולה ביותר בתחום ה-SaaS (תוכנה כשירות) ועדיין צומחת בקצב מהיר, אנו סבורים שהיא יכולה להיסחר גם במכפיל 9, אך מחיר היעד שלנו מבוסס על מכפיל 7.5 בתוספת מזומן למניה. מחיר היעד הוא 80 דולר, פרמיה של 7% על מחיר המניה בבורסה, וההמלצה היא "קנייה".

מחלקת המחקר, Roth Capital

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם