לקראת המעבר לראשל"צ: כ-60 עיתונאי "ידיעות" יפרשו

המעבר של קבוצת "ידיעות אחרונות" למשכנה החדש ברחוב מוזס במערב ראשל"צ צפוי בתחילת השנה הבאה

בית ידיעות אחרונות / צילום: תמר מצפי
בית ידיעות אחרונות / צילום: תמר מצפי

הנהלת קבוצת "ידיעות אחרונות" חתמה על הסכם פרישה מרצון מול ועד העובדים, במסגרתו יפרשו 60 עיתונאים מבין 430 עיתונאי העיתון היומי, "כלכליסט", "לאשה" ואתר XNET.

ההסכם כולל מענקים למי שיבחרו לעזוב מרצונם, בשתי פעימות של פרישה מרצון, האחת תחל מיד, והשנייה בראשית השנה הבאה, לקראת מעבר הקבוצה ממקום מושבה ההיסטורי ברחוב מוזס בתל-אביב למשכנה החדש ברחוב מוזס במערב ראשון-לציון.

ראשיתו של המעבר צפוי כבר בשלהי השנה הזו, לקראת ראשית השנה הבאה.

יש לציין כי הליך הקיצוצים הקרוב אינו קשור אך ורק למעבר לראשון-לציון, אלא בשל השינוי באקלים הכלכלי בו פועלים כלי התקשורת, ובעיקר זו המודפסת.

על מנת להתייעל ולהתאים את קבוצת העיתונות המובילה בישראל לעתיד, הוחלט בקבוצת "ידיעות אחרונות" להעביר את כל אגפיה השונים לבניין אחד משותף בראשון-לציון. בכלל זה, יעברו לבית ידיעות החדש עיתוני הקבוצה כולה, המגזינים, המקומונים, ואיתם הפעילות הדיגיטלית ובכללה אתר האינטרנט ynet, על עיתונאיהם ואנשי הסחר והמינהלה.

בבסיס רעיון המעבר עומד איחוד משאבים, ובכלל זה איחוד תפקידים עיתונאיים ואחרים, שימוש בכוח-אדם לטובת כמה מוקדים בקבוצה והידוק שיתופי-פעולה בין מוקדי הקבוצה. כך למשל, נבחנת האפשרות לאחד את מאגר הצלמים שישרתו מספר זרועות שונות של הקבוצה.

יש לציין כי ההסכם הקיבוצי כולל רק 4 אגפים בקבוצה, ולא כולל מוקדים שונים כמו ynet או ידיעות תקשורת, וחל על עיתונאים בלבד, לכן הליך הקיצוצים והפיטורים צפוי להיות נרחב עוד יותר.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים החלו עובדים רבים לפנות להנהלה בבקשה לפרישה במסגרת הפעימה הראשונה, שתכלול 20 עובדים. ככל שיותר עובדים יבקשו לפרוש - כך יימנעו צעדי פיטורים.

בכל אחת מהפעימות ההנהלה תוכל להטיל וטו על עד 10% מהמועמדים לפרישה, ועובדים שיפוטרו יקבלו גם הם מענק מעבר לפיצויי הפיטורים על-פי דין, אך נמוך מזה של הפורשים מרצון.

על-פי עקרונות ההסכם, המענק המינימלי לפורשים ולמפוטרים לא יפחת משווי של שכר בסיס של חודש וחצי, וכל עובד שיפרוש יוכל לקבל ייעוץ פנסיוני/מס על חשבון הקבוצה. ההסכם מבטיח שקט בכל הנוגע לפיטורי צמצום עד אמצע 2017.