טיסה נעימה: הושק מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג

המגדל החדש, שנבנה ע"י חברת הבנייה דניה סיבוס, נישא לגובה 100 מטר (לעומת 48 מטר בלבד גובהו של המגדל הקיים) ומצויד באמצעים הטכנולוגיים החדישים ובהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים

 נתב"ג / צילום: ספיר פרץ
נתב"ג / צילום: ספיר פרץ

27 חודשים אחרי שהחלה בנייתו בהשקעה של כ-100 מיליון שקל, הושק היום (ג') מגדל פיקוח חדש בנמל התעופה בן-גוריון.

המגדל החדש, שנבנה על-ידי חברת הבנייה דניה סיבוס, נישא לגובה 100 מטר (לעומת 48 מטר בלבד גובהו של המגדל הקיים) ומצויד באמצעים הטכנולוגיים החדישים ובהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים. על-פי רשות שדות התעופה, המגדל ייתן מענה יעיל ובטיחותי לפיקוח הטיסה בנמל התעופה בן-גוריון, לשליטה מרבית על המטוסים במרחב האווירי, על מסלולי ההמראה וההסעה וכן על רחבות חניית המטוסים.

עוד נמסר כי המגדל הוא נדבך נוסף במהפך המבצעי של נמל התעופה בן-גוריון במסגרתו הסתיימה בניית מסלול 21, שדרוג וחידוש מסלולים נוספים, סיום בניית שתי רחבות מטוסים חדשים (מערבית, בח"א 27) ופתיחת טרמינל 1 לטיסות מוזלות.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, אמר היום בטקס ההשקה: "המגדל הזה הוא מגדל חדיש שנבנה בסטנדרטים הבינלאומיים המחמירים והגבוהים ביותר, יש לו תרומה רבה לפיתוח התעופה האזרחית במדינת ישראל, בהמשך ישיר לשדרוג המסלולים, ובהמשך לכל הטמעת והתקנת האמצעים החדישים. כמו תמיד, גם המגדל הזה בנוי בסופו של דבר על הפקחים עצמם ועל איכותם. מדינת ישראל מצטיינת בפקחים מהשורה הראשונה. אנחנו נמשיך לפתח את המדינה, נמשיך לפתח את התעופה אני מקווה שנוכל לחנוך בקרוב מגדל דומה גם בשדה התעופה 'רמון' בתמנע, שנמצא בשלבים מתקדמים. בעתיד הרחוק יותר אני מתכוון להקים צוות בשיתוף הגורמים המקצועיים שיבחן את הסוגיה של הקמת אי בים עם שדה תעופה וכך נרחיב את הפעילות התעופתית בישראל".