לראות או לא לראות

ביידיש זה נשמע יותר טוב

"במדינת היהודים", פרק 3, ד' 21:00, ערוץ 20

אפשר ששידור הסדרה הזאת הוא בגדר עלה תאנה של הערוץ הדתי והימני (מאוד) הזה, אבל כל עוד הוא מזכה אותנו בצפייה חוזרת ב(עוד) סדרה תיעודית מרתקת בהגשת מודי בר און, מה לי כי אלין? הפרק הערב מעניין במיוחד מפני שהוא עוסק בג'יגאן ושומאכר, ביידיש ובהומור "היהודי" שצמח במזרח אירופה ונדד עד לאמריקה. על רקע הסתלקותם של מי שגדלו על ההומור הזה מהזרם המרכזי של התרבות הישראלית, הרטרוספקטיבה הזאת מעניינת שבעתיים. כמעט אקטואלית.

רוסים, ערסים וקוסקוס

"אקס פקטור", ד' 21:00 ערוץ 2

קחו כמה זמרים צעירים ומוכשרים באמת, ערבבו אותם עם פריק-שואו, פזרו אבק כוכבים מלמעלה - וקיבלתם את האודישנים של ריאליטי הזמר הזה. מאחד בכפכפים וטרנינג שהסטריאוטיפ מניח שישיר משהו מזרחי - ואז הוא פותח את הפה ויוצא לו ביצוע מרגש לשיר של חווה אלברשטיין, דרך בחור עם מבטא רוסי כבד ששר על "הקוסקוס של אמא שלך", ועד לרואת חשבון שמחביאה תזמורת שלמה במיתרי הקול שלה. גבוה? לא ממש, מצחיק? רק לפרקים, ועדיין מדובר בשואו הטלוויזיוני הטוב ביותר שאפשר לייחל לו. אם כבר "לחם ושעשועים" כגרסת שרת התרבות החדשה, לפחות שיהיה לחם דגנים.

"צפונים" נגד דרומיים

חצי גמר הפליי-אוף בכדורסל, משחק חמישי ומכריע, ד', 21:00, ערוץ 1

גם אחרי סיומה העגום של סדרת גמר ה-NBA יש לחובבי הכדורסל עניין לענות בו: מכבי תל-אביב בכדורסל רגילה לעמוד במרכז העניינים בימי חמישי, לא במשחק חמישי בחצי-גמר הפליי-אוף בכדורסל, בוודאי כשליריבה קוראים הפועל אילת. חובבי הפתעות כמוני מייחלים לניצחון של אילת, אך מצד שני, מבחינת העניין הציבורי (והטלוויזיוני כמובן): סדרת גמר של הפועל ירושלים מול מכבי תל-אביב היא עניין לעסוק בו גם במהדורות החדשות "הרגילות" של ערוצי הברודקאסט. משחקי גמר בין ירושלים לאילת, הם עניין ללא יותר מכמה אלפי אנשים.